پرسپولیس ۴_ الریان ۲/ چهارمین صعود پرسپولیس به عنوان صدرنشین در لیگ قهرمانان آسیا

شاگردان یحیی گل محمدی در آخرین دیدار از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف تیم الریان قطر رفتند که این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ به سود پرسپولیس ایران به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در شرایطی که تیم پرسپولیس با تنها یک امتیاز می‌توانست خیال خود را از صعود راحت کند اما با نتیجه ۴ بر ۲ تیم الریان قطر را شکست داد تا چهارمین صعودش را به عنوان تیم صدرنشین گروه به مرحله حذفی لیگ قهرمانان را تجربه کند.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های پرسپولیس و الریان

ورزشگاه: جواهر لعل نهرو

گل‌ها: شهریار مغانلو (دقیقه ۲۷ برای پرسپولیس)، احسان پهلوان (دقیقه ۳۳ برای پرسپولیس)، یوهان بولی (دقیقه ۴۸ و ۷۲ برای الریان)، حسین کنعانی زادگان (دقیقه ۶۸ برای پرسپولیس)، عیسی آل کثیر (دقیقه ۷۳ برای پرسپولیس)

اخطار: شهریار مغانلو (دقیقه ۱۰ از پرسپولیس)، موفق عوض (دقیقه ۴۱ از الریان)، شجاع خلیل زاده (دقیقه ۵۲ از الریان)، حسین کنعانی زادگان (دقیقه ۵۴ از پرسپولیس)، فرانک کوم (دقیقه ۷۹ از الریان)

اخراج:

پرسپولیس ایران: حامد لک، امید عالیشاه (مهدی شیری دقیقه ۷۸)، فرشاد فرجی، محمد حسین کنعانی زادگان، وحید امیری (علی شجاعی دقیقه ۷۴)، سیامک نعمتی، محمد شریفی، احسان پهلوان، مهدی ترابی (مهدی عبدی دقیقه ۸۹)، شهریار مغانلو (مهدی مهدی خانی دقیقه ۷۸)، عیسی آل کثیر

سرمربی: یحیی گل محمدی

الریان قطر: فهد یونس، شجاع خلیل‌زاده (محمد جمعه دقیقه ۲+۹۰)، دامی ترائوره (عمر دین دقیقه ۴۱)، موفق عوض (محمد علاءالدین دقیقه ۴۵)، خالد مفتاح، فرانک کوم، عبدالرحمن الکربی (احمد السید دقیقه ۴۶) عبدالعزیز حاتم، یاسین براهیمی، علی فریدون (تعمیم منصور دقیقه ۸۱) و یوهان بولی.

سرمربی: لورن بلان

شرح بازی:

در شروع بازی این شاگردان یحیی گل محمدی بودند که بازی را در دست داشتند و چند موقعیت خطرناک نیز ایجاد کردند اما تیرک دروازه و دروازه بان الریان اجازه گلزنی به پرسپولیسی‌ها را ندادند. الریانی ها رفته رفته جلو آمدند و به فکر ایجاد موقعیت نیز بودند تا اینکه مشکی پوشان ایران روی یک ضد حمله به گل رسیدند.

پس از گل نخست پرسپولیس بازی تقریباً به تعادل کشیده شد تا اینکه احسان پهلوان روی یک حرکت انفرادی عالی و یک ضربه تماشایی بازهم دروازه الریان را باز کرد تا خبر از یک بازی پرگل را سوی پرسپولیسی‌ها بدهد.

در دقایق پایانی نیمه نخست و پس از گل دوم پرسپولیس، این الریانی ها بودند که بیشتر صاحب توپ بودند و پرسولیس بیشتر روی فشارهای لحظه‌ای توپ گیری می‌کرد و از آنجایی که ۲ گل از حریف خود پیش بودند، خود را به آب و آتش نمی‌زدند ولی از فکر گلزنی بیرون نمی‌آمدند و باز هم موقعیت‌هایی برای گلزنی ایجاد کردند اما موفق به زدن گل‌های بیشتر نشدند تا اینکه نیمه نخست با نتیجه ۲ بر صفر به سود پرسپولیس به اتمام برسد.

در شروع نیمه دوم این تیم قطری بود که بازی را بهتر آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی نیز موفق به گلزنی نیز شدند تا زنگ خطر را برای شاگردان گل محمدی به صدا در آورد. رفته رفته پرسپولیسی‌ها مانند نیمه نخست مالکیت را در اختیار گرفتند و برای گلزنی رو به ایجاد موقعیت آوردند و موفق به گلزنی نیز شدند.

پرسپولیسی‌ها که از حریف خود پیش بودند عقب نشینی نکردند و باز هم به فکر گلزنی بودند تا این که این الریانی ها بودند که باز هم روی ضربه ریباند به گل رسیدند اما به یک دقیقه نکشید که این گل را عیسی آل کثیر پاسخ داد تا شاگردان گل محمدی با اختلاف ۲ گل از حریف خود پیش باشند.

در دقایق پایانی بازی نیز هر دو تیم موقعیت‌هایی برای گلزنی ایجاد کردند اما هیچ کدام موفق به گلزنی نشدند تا بازی یا نتیجه ۴ بر ۲ به سود پرسپولیس ایران به اتمام برسد.

شرح گل:

۱-۰ پرسپولیس: ضد حمله سریع پرسپولیسی‌ها توسط امید عالیشاه و همکاری او با مهدی ترابی، عالیشاه را در موقعیت خوبی قرار داد اما با یک پاس آرام شهریار مغانلو را در موقعیت گلزنی قرار دارد و معانلو با یک ضربه بغل پا روی زمین دروازه الریان را گشود تا بازی با نتیجه یک بر صفر به سود نماینده ایران دنبال شود.

۰_۲پ رسپولیس: احسان پهلوان با یک حرکت زیبا و انفرادی خاص خودش از سد مدافع رو به روی خود گذشت و با یک ضربه زیبا از پشت محوطه جریمه برای دومین مرتبه در این بازی، دروازه الریان را باز کرد.

۱_۲: الریان: احمد السید بازیکن تیم الریان از پشت محوطه جریمه ضربه‌ای به سمت دروازه پرسپولیس زد که لک توپ را دفع کرد اما یوهان بولی در برگشت توپ را وارد دروازه حامد لک کرد.

۱_۳: پاس زیبای مهدی ترابی به پشت مدافعین الریان، کنعانی را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد و مدافع پرسپولیسی‌ها با ضربه سر دروازه الریان را برای سومین مرتبه باز کرد.

۲_۳: پاس اشتباه وحید امیری در زمین خودی موقعیت خطرناکی ایجاد کرد و ضربه یاسین براهینی پس از برخورد به بازیکن خود الریان برابر پاهای یوهان بولی قرار گرفت و دروازه پرسولیس را گشود.

۲_۴: همکاری خوب آل کثیر و نعمتی در سمت راست محوطه جریمه الریان، منجر به ارسال نعمتی شد که پس از دفع ناقص مدافع الریان به آل کثیر رسید تا مهاجم پرسپولیسی‌ها با یک ضربه محکم برای چهارمین مرتبه دروازه الریان را باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲: ضربه ایستگاهی از پشت محوطه جریمه توسط شهریار مغانلو به سمت دروازه الریان زده شد که فهد یونس به خوبی توپ را مشت کرد و اجازه ورود توپ به دروازه را نداد.

دقیقه ۱۰: ارسال خوب وحید امیری روی دروازه و ضربه سر خوب شهریار مغانلو که تیرک دروازه برای چندمین مرتبه اجازه گلزنی به شهریار مغانلو در این تورنومنت را نداد.

دقیقه ۲۱: همکاری خوب وحید امیری و مهدی ترابی از سمت چپ و ارسال خوب مهدی ترابی پشت مدافعین الریان که امید عالیشاه خود را به توپ رساند اما ضربه او به شکل خطرناکی از بالای دروازه الریان به بیرون رفت.

دقیقه ۲۵: دفع ناقص مدافع پرسپولیس روی ارسال بازیکن الریان از سمت چپ، علی فریدون را در موقعیت خوبی قرار داد اما حامد لک ضربه وی را در اختیار گرفت.

دقیقه ۴۳: ضربه سنگین سیامک نعمتی از پشت محوطه جریمه الریان که با فاصله کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۴: پاس عمقی خوب بازیکن الریان برای علی فریدون در محوطه جریمه موقعیت خطرناکی برای بازیکن الریان ایجاد کرد که فرشاد فرجی به خوبی توپ را دفع کرد.

دقیقه ۵۸: امید عالیشاه با پاس خوبی که برای محمد شریفی در پشت محوطه جریمه فرستاد او را در موقعیت شوت زنی قرار داد اما شوت شریفی پس از برخورد با مدافع الریان به کرنر رفت.

دقیقه ۸۳: ضربه خطرناک حاتم از پشت محوطه جریمه پرسپولیس که با فاصله اندکی از کنار دروازه حامد لک به بیرون رفت.

دقیقه ۸۴: همکاری خوب بازیکنان الریان فضای شوت زنی را برای عبدالعزیز حاتم ایجاد کرد اما ضربه نسبتاً آرام وی را حامد لک در اختیار گرفت.

بهترین بازیکن دیدار: در پایان این دیدار یوهان بولی به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

کد خبر 490204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.