شرایط سختی برای تامین برق در کشور داریم

مدیرعامل توانیر گفت: با توجه به گرمای زودرس ۴۰ برنامه از سوی توانیر تنظیم و از سوی معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو ابلاغ خواهد شد.

به گزارش ایمنا، محمدحسن متولی‌زاده با اشاره به وضعیت شبکه برق اظهار کرد: امسال گرمای شدید و زودرس و در کنار آن کاهش بارندگی و خشکسالی شرایط سختی را برای تأمین برق در کشور ایجاد کرده است.

وی با اشاره به رشد ۲۲ درصدی مصرف برق، تصریح کرد: استفاده زودرس از چاه‌های آب در کنار استفاده از سیستم‌های سرمایشی همزمان فشار مضاعفی را به شبکه برق تحمیل کرده است

مدیرعامل توانیر ادامه داد: به دلیل خشکسالی ذخایر سدها کاهش محسوسی داشته است و این موضوع باعث می‌شود که میزان استفاده از انرژی‌های برق آبی به صورت کامل امکان پذیر نباشد.

متولی‌زاده تصریح کرد: با توجه به مشکلات پیش رو نقش مردم در مدیریت مصرف و همکاری با توانیر برای ارائه خدمات پایدار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تجربه همکاری در سال گذشته فضای مثبتی را برای تعامل میان مردم و صنعت برق ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: برای مدیریت مصرف، صنعت برق گام نخست را از خود آغاز کرد و با دستور معاون وزیر دستور صرفه‌جویی و مدیریت مصرف به شرکت‌های تابعه این وزارتخانه ابلاغ شد.

مدیرعامل توانیر افزود: به موجب این ابلاغیه باید مصرف تمام ادارات و زیر مجموعه‌های وزارت نیرو به میزان ۵۰ درصد کاهش یابد و این موضوع با رصد میزان مصرف به راحتی قابل مشاهده است.

متولی زاده اظهار کرد: استفاده از کولرهای گازی در نقاط معتدل ممنوع شد و در مناطق جنوبی نیز دمای کولر باید بر روی ۲۶ درجه تنظیم شود.

وی با بیان اینکه با توجه به گرمای زودرس ۴۰ برنامه از سوی توانیر تنظیم و از سوی معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو ابلاغ خواهد شد، عنوان کرد: این برنامه به تفکیک وزارتخانه و شرکت‌های مادر تخصصی آماده و مسوولیت‌های هر یک از شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای در این ارتباط ابلاغ می‌شود.

منبع: میزان

کد خبر 490181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.