بازآفرینی مسیر تراموای متروکه در ایتالیا

امروزه در بسیاری از نقاط جهان، زمین‌ها و سازه‌های متروکه از اهمیت زیادی در میان برنامه‌ریزان شهری برخوردار شده و اغلب به عنوان مکان‌هایی تفریحی یا ساختمان‌هایی کاربردی مورد استفاده دوباره قرار گرفته‌اند؛ تورنتو میزبان پارکی زیبا در وسط یک بزرگراه است، که تا پیش از این مسیری برای تردد ترامواها بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی افزایش جمعیت جهان و کمبود فضاهای شهری، اغلب مدیران در گوشه و کنار دنیا، به استفاده از خرابه‌ها یا ساختمان‌ها و زیرساخت‌هایی که به مدت چند سال بدون استفاده باقی مانده است، روی آورده‌اند. به عنوان مثال، مقامات رسمی تورین، شهری در شمال غربی ایتالیا و مرکز استان پیه مونته، مسیری به طول ۸۰۰ متر که قبلاً به عنوان مسیر تردد ترامواهای شهری مورد استفاده قرار می‌گرفت را به پارکی بسیار زیبا در میانه یک بزرگراه تبدیل کرده‌اند.

بازآفرینی مسیر تراموای متروکه در ایتالیا

جالب است بدانید که تبدیل مسیر تراموا به پارک جدید در ایام کرونا صورت گرفت به این امید که از این طریق، فشارهای روحی وارد شده به ساکنان منطقه در پی اعمال قرنطینه‌های کرونایی به حداقل برسد. بنابراین، طراحان در ایجاد این پارک تلاش کرده‌اند تمام جوانب مربوط به حفظ سلامت کاربران را مورد نظر قرار دهند و به همین دلیل، نیمکت‌ها و سایر مبلمان پارک را در فاصله‌های معین از یکدیگر نصب کرده‌اند.

بازآفرینی مسیر تراموای متروکه در ایتالیا

پارک جدید تورین امکانات ویژه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ به عنوان مثال، فضاهایی از آن به کلاس‌های آموزشی اختصاص داده شده که در آن، دانش‌آموزان با حفظ فاصله معین از یکدیگر، مطالب درسی را یاد می‌گیرند. علاوه بر این، نمایشگاه‌های هنری متعددی در سراسر پارک وجود دارد که فضا را به یک جاذبه بی‌نظیر در میان شهروندان تبدیل کرده است.

بازآفرینی مسیر تراموای متروکه در ایتالیا

بسیاری از محققان بر این باورند که پارک جدید تورین، در دوران پساکرونا و در پی آزاد شدن سفرها، به یک مقصد گردشگری تبدیل خواهد شد چرا که کاربران آن می‌توانند به آب‌های زیبای اطراف نیز اشراف کامل داشته باشند.

بازآفرینی مسیر تراموای متروکه در ایتالیا

کد خبر 490121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.