آغاز فرآیند واکسیناسیون آتش نشانان شیراز

 رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز گفت: گروه اول آتش نشانان امروز پنج شنبه ۹ اردیبهشت ماه واکسن مقابله با ویروس کرونا دریافت کردند و ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی صورت گرفته کل آتش نشانان شهر شیراز واکسینه خواهند شد.

محمد هادی قانع در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز واکسیناسیون آتش نشانان شیراز، اظهار کرد: نیروهای آتش‌نشان از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کشور با ضدعفونی سطح شهر به کمک حافظان و مدافعان سلامت آمدند تا نقش مؤثری را در راه ریشه‌کن شدن این ویروس داشته باشند.

وی افزود: آتش نشانان به اقتضای شغلشان بیشتر در معرضابتلای این بیماری بوده و علی رغم مبتلا شدن تعدادی از آنها به بیماری کرونا، با اراده خستگی‌ناپذیر به خدمت رسانی به شهروندان ادامه دادند.

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه آتش نشانان نیز در روزهای سخت شیوع ویروس کرونا در کنار کادر درمان حضور مؤثر داشتند، ادامه داد: آتش‌نشانی شیراز از اسفند ماه ۱۳۹۸ در خط مقدم مبارزه با این ویروس حضور پیدا کرده و به عنوان یکی از سازمان‌های فعال در امر ضد عفونی و گندزدایی شهر با در اختیار داشتن تجهیزات و امکانات لازم اقدامات مؤثری را در راستای مقابله با کرونا انجام داده است.

قانع با تاکید بر حضور فیزیکی آتش نشانان در حوادث مختلف و ارتباط مستقیم با حادثه دیدگان و افراد جامعه تصریح کرد: در سال ۹۹ علی رغم شیوع گسترده ویروس کرونا آتش نشانان در شهر شیراز به بیش از ۱۳ هزار عملیات اعزام شدند.

وی افزود: برای پیشگیری از ابتلای نیروهای آتش نشانی به ویروس کووید ۱۹، از تاریخ ۹ اردیبهشت ماه با تلاش و پیگیری‌های انجام شده و همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدامات واکسیناسیون پرسنل آتش نشانی صورت پذیرفته و طی یک فرآیند برنامه‌ریزی شده کل آتش نشانان شهر شیراز واکسینه خواهند شد.

کد خبر 490119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.