طرح جدید مقامات ایتالیایی برای کاهش کربن

مدیران کلانشهر بولونیا در شمال ایتالیا، در نظر دارند پیشگام طرح کربن صفر شهرهای اروپایی در طرح کاهش گازهای گلخانه‌ای اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۵۰ باشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار بولونیا در بیست و سوم ماه آوریل، از طرح خود برای انرژی و اقلیم پایدار رونمایی کرد و متعهد شد تا سال ۲۰۴۰، تمام شهر را به پوشش سبز، انرژی خورشیدی و خودروهای الکتریکی مجهز کند. بدیهی است این اقدامات کاهش چشمگیر مصرف انرژی شهری را در پی خواهد داشت که این امر به سهم خود می‌تواند انتشار گاز دی اکسید کربن را به حداقل برساند. جالب است بدانید که مقامات بولونیایی از اهداف خود برای رسیدن به کربن صفر تا سال ۲۰۴۰ یعنی ۱۰ سال زودتر از موعد مقرر اتحادیه اروپا سخن به میان آورده‌اند.

مدیران بولونیایی در نظر دارند با استفاده حداکثری از منابع تجدیدپذیر، نه تنها انرژی مصرفی شهری را به صفر برسانند بلکه در تأمین انرژی مضاعف برای مناطق اطراف نیز سهیم باشند. چنین پیش‌بینی شده که تا یک دهه آینده تمام وسایل خانگی و حمل و نقل شهر از الکتریسیته برای تأمین انرژی مورد نیاز خود بهره گیرند که در نتیجه این امر، انتشار گازهای گلخانه‌ای در هوا به حداقل خواهد رسید.

طرح جدید مقامات ایتالیایی برای کاهش کربن

از سوی دیگر، ساخت مسیر تراموای الکتریکی که سراسر شهر را در بر خواهد گرفت، به تنهایی می‌تواند تولید بیش از ۵۰ هزار تن دی اکسید کربن در سال را کاهش دهد.

همچنین، در آینده‌ای نزدیک، خودروهایی که نیروی خود را از انرژی تجدیدپذیر تأمین می‌کنند، جای تمام وسایل حمل و نقل مجهز به سوخت‌های فسیلی را خواهد گرفت. بدیهی است که تولید انرژی تجدیدپذیر، با استفاده از منابع مربوط به بیوگاز حاصل از مواد زائد ارگانیک، هیدروژن سبز و سوخت‌های تولید شده به وسیله سیستم‌های ذخیره صورت می‌گیرد که در نهایت انرژی‌های تجدید پذیر مضاعف را به گاز تبدیل می‌کند.

طرح جدید مقامات ایتالیایی برای کاهش کربن

کد خبر 490117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.