امروز چهارمین پرواز هلیکوپتر مریخ انجام می‌شود

چهارمین پرواز هلیکوپتر ناسا بر فراز مریخ امروز ساعت ۱۰ و ۱۲ دقیقه صبح به وقت شرق آمریکا انجام می‌شود تا اطلاعات بیشتری در مورد این سیاره جمع‌آوری شود.

به گزارش ایمنا، هلیکوپتر نبوغ ناسا بعد از سه پرواز آزمایشی درصدد پرواز چهارم خود است و قصد دارد هلیکوپتر این بار از مریخ‌نورد ناسا دورتر شده و سنگ‌ها و دهانه‌های بیشتری را در سطح مریخ بررسی کند. همچنین قرار است سرعت حرکت این هلیکوپتر نیز بیشتر شود.

برنامه‌ریزی برای تولید این هلیکوپتر از ۶ سال قبل آغاز شد و در آخرین پرواز توانست مسافتی ۵۰ متری را طی کند. سرعت این هلیکوپتر ۷.۲ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع آن از سطح مریخ ۴.۸ متر بوده است.

داده‌هایی که در جریان سه پرواز این هلیکوپتر جمع‌آوری شده در حدی بوده که مهندسان ناسا بتوانند از آن برای تولید نسل‌های جدید هلیکوپترهای مریخی استفاده کنند. این پرنده‌ها از سرعت پرواز بیشتری برخوردارند و می‌توانند مسافت بیشتری را در مدت کوتاه‌تری طی کنند.

در پرواز چهارم این هلیکوپتر قرار است حدود ۸۴ متر مسافت را طی کند، ولی باز هم تنها ۴.۸ متر از سطح مریخ دور خواهد شد. مدت زمان این آزمایش از ۸۰ به ۱۱۷ ثانیه افزایش می‌یابد. همچنین سرعت پرواز هلیکوپتر مذکور از ۷.۲ کیلومتر بر ساعت به ۱۲.۸ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

ناسا فعلاً پنج پرواز را برای این هلیکوپتر برنامه‌ریزی کرده است.

منبع: انگجت
کد خبر 490098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.