اجرای برنامه های مجازی ویژه ماه رمضان در قزوین

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و شیوع بیماری کرونا، برنامه ها و مسابقات متنوع مذهبی و فرهنگی ویژه ایام ماه مبارک رمضان در فضای مجازی تدارک دیده شده و در حال اجراست.

به گزارش ایمنا، محمد درافشانی اظهار کرد: هدف از این برنامه‌ها توسعه و ترویج سبک زندگی و معارف دینی، معنوی‌سازی فضای شهری با تأکید بر انس با قرآن و شعائر اسلامی است.

وی تجلیل از مراقبان سلامت شاغل در پایگاه‌های سلامت شهر قزوین و مرکز بهداشت شهید بلندیان با حضور فعالین قرآنی مراکز قرآن را از جمله برنامه‌های ماه مبارک رمضان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برشمرد و افزود: با مشارکت مرکز بهداشت شهید بلندیان همزمان با روز مراقبین سلامت و روز جهانی ماما در فضای مجازی انجام می‌شود.

معاون شهردار قزوین تصریح کرد: مسابقه خوشنویسی مشق عارفانه "نگارش کلام قصار حضرت امیرالمومنین علی (ع) " از دیگر برنامه‌هایی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا در بستر فضای مجازی با مشارکت انجمن خوشنویسان استان قزوین انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه عکس نوشت «شب های رحمت» در موضوعات «نیایش»، «شب‌زنده‌داری»، «قرآن»، «توبه» و «سایر مفاهیم مرتبط با شب‌های قدر» در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های شهرداری در این ماه مبارک است.

در افشانی خاطرنشان کرد: همچنین در این ماه مبارک پویش نقاشی روز قدس در بستر فضای مجازی ویژه دانش آموزان برگزار خواهد شد و ساخت دو کلیپ با عنوان «ماه ربنا» با محوریت فرازهایی از ادعیه ماه مبارک رمضان در پنج مسجد قدیمی شهر قزوین نظیر مساجد جامع و صالحیه و پخش در فضای مجازی را از دیگر برنامه‌هایی ذکر کرد که از ۱۵ الی ۳۰ ماه رمضان انجام خواهد شد.

معاون شهردار قزوین اضافه کرد: برگزاری مسابقه احکام و حدیث ویژه پرسنل شهرداری قزوین از دیگر برنامه‌های این سازمان به مناسب فرارسیدن ماه مبارک رمضان است و از قبل آغاز ماه مبارک رمضان برای اینکه حال و هوای شهر رنگ ماه خدا به خود بگیرد، فضاسازی لازم در تقاطع‌های غیر همسطح و زیرگذرهای شهر از سوی سازمان فرهنگی انجام گرفت.

درافشانی افزود: همچنین بیش از ۱۰ مورد مشارکت در برگزاری مراسم هیأت‌ها و انجمن‌های مذهبی شهر که در بستر فضای مجازی در حال برگزاری است از دیگر اقدامات صورت گرفته است، به عنوان نمونه مشارکت در برگزاری "اولین جشنواره قرآنی کودک و نوجوان مسجدی" و "مسابقه بزرگ کتابخوانی فصل رویش" ازجمله این برنامه‌ها است.

کد خبر 490085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.