در هفته‌های آینده شاهد بازگشت آمریکا به برجام خواهیم بود

یک کارشناس روابط بین‌الملل گفت: جو بایدن، رئیس جمهور این کشور برای بازگشت به برجام با محدودیت‌های داخلی روبه‌رو است همچنین کشورهای عربی_عبری سعی دارند در روند مذاکرات برجام سنگ اندازی کنند.

علی امیدی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد وضعیت فعلی توافق هسته‌ای و نشست کمیسیون برجام در وین اظهار کرد: آمریکا به خوبی تحولات ایران را زیر نظر دارد و می‌داند تعلل در انعقاد توافق با تهران می‌تواند باعث پیچیده‌تر شدن شرایط برجام شود.

وی افزود: غنی سازی ۶۰ درصدی ایران توانست روند مذاکرات و رفع تحریم‌ها را تسریع ببخشد و با توجه به اطلاعاتی که از مذاکرات کمیسیون مشترک برجام درز کرده، برای رفع تحریم‌ها علیه ایران توافقات اولیه شده است.

این کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: رفع تحریم‌های نفتی و بانکی از جمله اقدامات اولیه آمریکا در راستای بازگشت به معاهده برجام است. واشنگتن امروز به این نتیجه رسیده که گام اول بازگشت به برجام را باید بردارد، اما انتظار دارد بلافاصله بعد از لغو برخی تحریم‌ها، تهران نیز در راستای بازگشت به تعهدات هسته‌ای خود گام بردارد.

امیدی ادامه داد: بازگشت آمریکا به برجام کمی پیچیده شده است؛ زیرا جو بایدن، رئیس جمهور این کشور برای بازگشت به برجام با محدودیت‌های داخلی روبه‌رو است همچنین کشورهای عربی_عبری سعی دارند در روند مذاکرات برجام سنگ اندازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پالس‌های مثبتی که از روند مذاکرات وین و مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا دریافت می‌شود، به نظر می‌رسد در هفته‌های آینده شاهد بازگشت آمریکا به برجام خواهیم بود.

کد خبر 490067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.