ویژگی‎‌های برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵

رئیس گروه برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان گفت: نتیجه محوری، سنجش پذیری، مشارکت حداکثری ذی‌نفعان از ویژگی های برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ است.

محمد مهدی توکلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نتیجه‌محوری در واقع نبود بخشی نگری در تهیه محتوای برنامه و حرکت از برنامه‌ریزی وظیفه‌ای به برنامه‌ریزی بر اساس نتایج مورد انتظار است.

وی افزود: سنجش‌پذیری که یکی دیگر از ویژگی‌های برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ به شمار می‌آید، ارزیابی سطوح مختلف برنامه در سه سطح پیامد، نتیجه و خروجی و تهیه داشبوردهای مدیریتی و سنجش عملکرد شاخص‌های برنامه به‌صورت به‌روز است.

رئیس گروه برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان با اشاره به موضوع مشارکت حداکثری ذی‌نفعان در تهیه برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵، خاطرنشان کرد: خواسته‌ها و نیازهای ذی‌نفعان برنامه از طریق مصاحبه، تحلیل محتوای برنامه‌های اصفهان فردا، تحلیل محتوای جلسات با شهروندان، برگزاری جلسات متعدد با حوزه‌های مختلف شهرداری، دانشگاهیان، بخش خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان، دستگاه‌های اجرایی شناسایی شده است.

وی عدالت محوری، شجاعت، قانون‌مداری، رعایت حقوق شهروندی، اعتماد سازی را ارزش‌های برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ عنوان کرد و گفت: برای تحقق اعتماد سازی، شهرداری اصفهان با ارتقای توانمندی‌ها، اثبات انصاف و شایستگی‌های خود با بهره‌گیری از خبرگان تلاش می‌کند با امانت‌داری، منابع را با اطمینان از میل و نفع شهروندان توزیع کرده و به تعهدات خود نسبت به آنها عمل کند و شهروندان وفادارتری داشته باشد.

توکلی اظهار کرد: شهرداری اصفهان در برخورد با مسائل شهری گشوده بال و با صداقت عمل می‌کند و با صبر و حوصله به شهروندان پاسخ می‌دهد و از این طریق سلامت، احترام و صلاحیت خود را تقویت و ارتقا می‌دهد.

وی با اشاره به مصادیق اعتمادسازی، ادامه داد: شهرداری با شفاف‌سازی و مکانیزه سازی فرآیند پیگیری کارها بستری مناسب برای ایجاد اعتماد فراهم آورده و با برنامه‌ریزی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام و زمان بندی دقیق اجرای پروژه‌ها به صورت عینی به وعده‌های خود عمل می‌کند همچنین شهرداری از هر گونه فساد اداری جلوگیری کرده و در صورت بروز خلاف با آن به شدت برخورد می‌کند.

رئیس گروه برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری از کارگزاران مجاز و قانونی برای امور اجرایی خود استفاده کرده و کاملاً قوانین، مقررات و مصوبات را رعایت می‌کند، افزود: قانونمداری، نظم و انضباط شهری سرلوحه اقدامات شهرداری است، همچنین اصل شایسته سالاری همواره در امور شهرداری رعایت می‌شود و جابجایی قدرت به صورت عادلانه و با چرخش مناسب بین نخبگان صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران شهری با عمل به برنامه‌های وعده داده شده اعتماد سازی می‌کنند، گفت: مدیران شهری در تلاش هستند تا همه تصمیمات در برنامه‌های شهرداری به اجرا برسد و در تصمیم‎گیری‌ها از متخصصین، نخبگان شهری و ائمه جماعات استفاده می‌شود.

توکلی ادامه داد: مسئولان شهری با رویکردی کل نگرانه سعی دارند تمامی انتقادات را مدیریت کرده و رضایت ایجاد کنند.

وی با اشاره به لزوم رعایت حقوق شهروندی، اظهار کرد: شهرداری موظف است فارغ از هرگونه تعارض، با بهره‌گیری از منابع و مهارت‌ها، بهبود کیفیت زندگی شهری و برخورداری از کرامت انسانی، عدالت، آزادی و زندگی شایسته برای شهروندان فراهم کند.

رئیس گروه برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری در آگاه سازی، توانمندسازی و مسئولیت پذیر کردن شهروندان نسبت به حقوق، تکالیف و منافع آنها کوشا بوده و از مشارکت آنها بهره می‌گیرد، تصریح کرد: از جمله مصادیق آن این است که در بین شهروندان مسئولیت پذیری اجتماعی دیده می‌شود، شهروندان از همه حقوق خود مطلع هستند، شهرداری از تشکل‌ها حمایت می‌کند، در تصمیم‎گیری‌ها از نظرات نمایندگان صنوف و اقشار مردم استفاده می‌شود، در ساختار شهر از اسامی، نمادها و بزرگان اصفهان به منظور قدردانی استفاده شده و سازوکار اجرایی برای تعامل با ذی‌نفعان شهرداری وجود دارد، همچنین شهرداری اصفهان قانونمداری، نظم و انضباط شهری را سرلوحه اقدامات خود قرار می‌دهد تا حقوق شهروندان رعایت شود.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان با کمک شهروندان به عنوان ذی‌نفعان اصلی شهر، شهری پاک و زیبا برای آنها فراهم می‌کند، گفت: شهرداری نسبت به ساماندهی و حفاظت بناهای مخروبه و نامناسب که پاکی و زیبایی شهر را از بین می‌برد، اقدامات لازم را انجام می‌دهد و در تلاش است برای سهولت کار شهروندان زمان سیکل‌های اداری را کاهش دهد، نکته قابل توجه اینکه بین کارکنان و مسئولان شهرداری و مردم رابطه‌ای محترمانه برقرار است و فاصله‌ای زیاد حس نمی‌شود.

توکلی با اشاره به موضوع قانون‌مداری به عنوان دیگر ارزش برنامه اصفهان ۱۴۰۵، خاطرنشان کرد: شهرداری از طریق قانون، زمینه انسجام میان افراد جامعه را فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: شهرداری و شهروندان تلاش می‌کنند تا قوانین را علی رغم اینکه مغایر با نفع آنان باشد، به کار گیرند و هرگونه اعتراض به قانون از مسیر گفتمان پیگیری می‌شود، اما در ابتدا التزام به قانون، وظیفه اصلی شهرداری و شهروندان است.

رئیس گروه برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان در خصوص موضوع شجاعت که یکی دیگر از ارزش‌های برنامه اصفهان ۱۴۰۵ به شمار می‌آید، گفت: شهرداری اصفهان آماده مقابله با خطرات، نبود قطعیت‌ها، چالش‌ها و سختی‌ها است و در راستای تعالی، با تشویق رویکردهای کارآفرین بلندمدت، برای قضاوت و عملکردی صحیح اقدام می‌کند.

وی با اشاره به موضوع عدالت‌محوری، اظهار کرد: شهرداری اصفهان برای دستیابی به بهترین نتیجه، سعی دارد با اقدامات معقول، منصفانه و صحیح برای شهروندان و کارکنان، انصاف را در برخورد با آنها رعایت کرده و عدالت، صلح و احترام واقعی برقرار کند.

کد خبر 490057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.