انتقاد رئیس شورای شهر یزد از رد صلاحیت نامزدهای انتخابات

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با انتقاد از رد صلاحیت‌های گسترده در انتخابات شورای شهر گفت: تمام کسانی که به نحو دیگری صحبت می‌کردند حذف شده و کسانی که همراه بودند تأیید شدند.

غلامعلی سفید در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به جایگاه بسیار والای شوراها در قانون اساسی اظهار کرد: امام خمینی (ره) در اوایل انقلاب و حتی قبل از تدوین قانون اساسی، پیگیر تشکیل شوراهای اسلامی شهر بودند.

وی افزود: در نهایت، قانون اساسی شوراها را در کنار سه قوه اصلی دید و چند اصل قانون اساسی در مورد شوراها تدوین شد به طوری که اصل بر این است که شوراها در تصمیم‌گیری‌ها شریک باشند و به اجرا کمک کنند اما در قوانین پایین دستی توجهی به قانون اساسی نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به محدودیتی که در سراسر کشور برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهرها اتفاق افتاده است خاطر نشان کرد: تمام کسانی که به نحوی حرف دیگری داشتند و طور دیگری صحبت می‌کردند حذف شدند و کسانی که همراه بودند تأیید شدند.

وی با بیان اینکه هر فردی شعار تفرقه سر دهد و اجازه ندهد کسانی که دوست‌دار رهبری و امام و دلسوز نظام هستند به میدان بیایند خدمتی به نظام نکرده است، گفت: امیدواریم به خود بیایند و سختگیری‌ها را کمتر کنند و اجازه دهند مردم بتوانند در امور خود مشارکت کنند.

سفید با تاکید بر اینکه نمی‌توان با حربه و ابزار حذف، انقلاب را تقویت کرد، یادآور شد: این روند تفرقه‌آمیز و اشتباهی است که باعث ایجاد همدلی نمی‌شود. همه کسانی که گرایش‌های متفاوتی داشتند رد صلاحیت شدند که با این شرایط انتخاباتی، تشکیل شورا با افراد از قبل مشخص شده را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ایران برای همه ایرانیان است تصریح کرد: برای همه کسانی که در انتخابات تأیید صلاحیت شده‌اند آرزوی موفقیت می‌کنیم اما این روش صحیحی نیست و آنها نمی‌توانند به تنهایی و بدون خرد جمعی به طور کامل موفق باشند.

کد خبر 490052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.