سرانه ورزشی کارخانه‌ها بیشتر از اداره ورزش و جوانان است/ نیازمند حمایت کارخانه‌ها هستیم

رییس هیئت کارگری استان اصفهان گفت: دو سوم جمعیت اصفهان را کارگران تشکیل می‌دهند. در استان شهرک های صنعتی وجود دارد که سرانه اختصاصی ورزشی آنها بیشتر از نیاز کارگران بوده و می‌توان گفت سرانه ورزش کارگری در استان اصفهان از اداره کل ورزش و جوانان بیشتر است البته کسی از آنها استفاده نمی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قاسم ستاری امروز _۸ اردیبهشت ماه_ در نشست خبری هیئت ورزش کارگری استان اصفهان، با اشاره به هفته بزرگداشت کار و کارگر، اظهار کرد: در هفته کار و کارگر در ۱۱ رشته ورزشی مسابقاتی در بین کارگران استان، برگزار می‌شود البته در راستای رشته‌های انفرادی به دنبال برگزاری مسابقات ورزشی خواهیم بود تا ورزشکاران را به چالش بکشیم اما به دلیل محدودیت‌های کرونایی در رشته‌های ورزشی گروهی، با برگزاری مسابقات و طرح سوال‌هایی تلاش می‌کنیم نفس ورزش‌ها را زنده نگهداریم.

ستاری در خصوص فعالیت‌های هیئت، تصریح کرد: تقریباً دو سوم جمعیت اصفهان را کارگران تشکیل می‌دهند از همین رو مبحث ورزش در این خانواده بسیار مهم است. هیئت ورزش کارگری بیش از ۴۰ رشته ورزشی را تحت پوشش داشته و به حدود ده هزار ورزشکار خدمت رسانی می‌کند. در ده رشته ورزشی ورزش کارگری استان اصفهان در رتبه نخست کشور قرار دارد و برنامه‌ریزی دقیق در کنار عملکرد خوب ورزشکاران باعث شده تا استان اصفهان برای شش سال پیاپی رتبه برتر کشور را در بین ۳۱ استان به دست آورد.

ستاری با اشاره به ضرورت توجه ویژه به ورزش کارگری، تصریح کرد: در تعداد زیادی از رشته‌های ورزش کارگری، قهرمانان بزرگی در سطح جهان داریم و با حمایت از این رشته‌ها می‌توانیم ورزشکاران خوبی در تیم‌های ملی داشته باشیم و هیئت‌های استانی می‌توانند از ظرفیت حضور در مسابقات کشوری و انتخابی‌های تیم ملی به خوبی استفاده کنند همچنین ورزش کارگری می‌تواند کمک بسیاری در موارد مختلف به کارخانه‌ها بکند و باعث رشد و تبلیغ کارخانه‌ها و صنعت باشد.

وی با اشاره به وجود منابع مالی مناسب در ورزش کارگری، گفت: هیئت ورزشی کارگری توسط سه وزارتخانه پشتیبانی می‌شود، وزارت کار و رفاه و تعاون، وزارت ورزش و وزارت صمت پشتیبان فدراسیون و هیئت‌ها هستند. ما دنبال جذب حمایت از سوی کارخانه‌ها و صنایع هستیم. حمایت کارخانه‌ها از ورزشکاران و ورزش کارگری باعث رشد و رونق صنعتی و ورزشی می‌شود.

ستاری در خصوص وجود زیر ساخت‌های زیادی در بین کارخانه‌ها استان، خاطرنشان کرد: مجموعه‌های بزرگی مثل هسا، دخانیات، هواپیماسازی و… زیر مجموعه ورزش کارگری بوده و هر کدام زیرساخت‌های ورزشی مخصوص خود را دارند. البته لازم ذکر است که بسیاری از این منابع مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: در استان شهرک‌های صنعتی وجود دارد که سرانه اختصاصی ورزشی آنها بیشتر از کارگران بوده و می‌توان گفت سرانه ورزش تحت نظر ورزش کارگری در استان اصفهان از اداره کل ورزش و جوانان بیشتر است. البته با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان تعامل بین صنعت و ورزش برقرار کرد تا از این سرانه‌های خوب ورزشی که تعدادی از آنها بدون بهره‌وری بوده، استفاده کرد.

رئیس هیئت ورزش کارگری با اشاره به باز خورد مثبت دوشنبه‌های ورزشی در کارخانه‌ها، گفت: با توجه ویژه، اجرای طرح دوشنبه‌های ورزشی را در کارخانه‌ها پیگیری می‌کنیم. با رواج و توسعه طرح دوشنبه‌های ورزشی به سلامت کارگران کارخانه‌ها و شهرک‌های صنعتی زیادی که در اصفهان وجود دارد، کمک زیادی می‌شود. در کنار سلامت جسمی کارگران و کاهش فشار کاری و ذهنی رشد تولید را برای صنعت همراه خواهد داشت همچنین ما به دنبال تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در راستای شعار سال هستیم.

وی افزود: استان اصفهان در بسیاری از بیماری‌ها وضعیت مناسبی ندارد و در بین استان‌های دیگر رتبه دار است و کارگران نیز فشارهای زیادی در این خصوص متحمل می‌شوند، با هیئت ورزشی بیماران خاص در زمینه تست و برنامه‌ریزی در جهت راه‌های پیشگیری از پوکی استخوان، دیابت و دیگر بیماری‌ها تفاهمنامه‌هایی امضا کردیم.

ستاری با اشاره به برنامه‌های هیئت برای کارگران کارگاه‌های کوچک، اظهار کرد: برنامه‌های خاصی برای این موضوع در نظر داریم و در قدم اول با مدیران شهرک‌های صنعتی بزرگ و صاحب نام جلساتی را برگزار می‌کنیم تا این کارخانه‌ها الگویی برای شرکت‌های کوچک باشند. با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، استفاده و بهره‌برداری کارگران صنایع کوچک از ورزش بسیار سخت بوده، اما هیئت در قدم دوم برنامه‌های خود دنبال این است تا تمام کارگران استان چه در شرکت‌های بزرگ چه در شرکت‌های کوچک سهمی یکسان از ورزش داشته باشند. تلاش می‌کنیم تا مدیران ارشد کارخانه‌ها را به صورت جدی وارد ورزش کنیم تا با توجه به سخت‌افزارهای موجود در کارخانه‌ها استان جان دوباره‌ای به ورزش استان بخشیده شود.

ستاری با اشاره به مسابقات ورزش کارگری پیش رو، تصریح کرد: در بخش مسابقات بین‌المللی، در نیمه دوم سال مسابقات جهانی ایتالیا و مسابقات کمپانی‌ها و شرکت‌ها را در یونان در پیش داریم البته قرار بود این مسابقات در خرداد و تیرماه برگزار شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. مسابقات جهانی ایتالیا و مسابقات کمپانی‌ها و شرکت‌های یونان، به ویژه مسابقات کمپانی‌ها، بهترین فرصت برای حضور شرکت‌ها و کمپانی‌های اصفهان است تا در عرصه بین‌المللی با استفاده از نیروی انسانی که دارند توانایی‌های خود را به نمایش بگذارند و شناخته شوند.

وی با اشاره به همکاری با کارخانه‌های بزرگ استان اصفهان، اظهار کرد: تاکنون بالغ بر ۱۰ تفاهمنامه با هیئت‌های ورزشی، در راستای تعامل و همکاری بسته شده است. برنامه‌های اصلی رشته‌های مختلف هیئت کارگری باید از سوی هیئت‌های ورزشی حمایت شوند و ما را در کنار خود و جزئی از خود بدانند زیرا می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری موجود، باعث پیشرفت ورزش شویم.
 

کد خبر 490050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.