از مصاف زردپوشان در ساوه تا رقابت ویسی با صنعت نفت

مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشور امشب و با انجام ۴ دیدار آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشور امشب و با انجام ۴ دیدار آغاز خواهد شد. حضور ۴ نماینده فوتبال ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در شرایطی که هر ۴ تیم نیز در مرحله یک هشتم رقابت‌های جام حذفی حضور پیدا کرده‌اند، سبب شده تا امکان برگزاری بازی‌ها به صورت کامل وجود نداشته باشد اما همانطور که در روز قرعه کشی مسابقات از سوی مسئولین اعلام شد، سایر تیم‌ها در بازه ای که تیم‌های آسیایی مشغول رقابت‌های لیگ قهرمانان هستند بازی خواهند کرد و زمان چهار مسابقه به دلیل حضور چهار تیم استقلال، تراکتور تبریز، پرسپولیس و فولاد خوزستان در لیگ قهرمانان آسیا متعاقباً اعلام خواهد شد.

گل گهر_ پارس جنوبی جم

دیدار شاگردان امیر قلعه نویی و محمد نصرتی بازی‌های جام حذفی را آغاز خواهد کرد. این دیدار از ساعت ۳۰/‏۲۰‬ در سیرجان آغاز خواهد شد. گل گهر در حالی به مصاف حریف می‌رود که با ۳۲ امتیاز در جایگاه چهارم جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد و در دیدار گذشته با صنعت نفت آبادان با یک گل به پیروزی رسید. در طرف دیگر مسابقه، پارس جنوبی جم با ۳۱ امتیاز هفتم جدول لیگ آزادگان جای گرفته است. زرد پوشان جمی هفته اخیر برابر فجر سپاسی با ۲ گل پیروز شده‌اند. از نکات دیگر این دیدار غیبت محمد نصرتی سرمربی پارسی‌هاست. نصرتی به دلیل تخلف در دیدار با آرمان گهر و بنا بر حکم کمیته انضباطی دو جلسه از همراهی تیمش محروم است. تیم‌های گل گهر و پارس جنوبی جم به ترتیب با حذف مس کرمان و پاس همدان به مرحله یک هشتم رسیده‌اند.

خیبر خرم آباد _ صنعت نفت آبادان

دو تیم خیبر خرم آباد و صنعت نفت آبادان نیز بر اساس جدول باید از ساعت ۲۱ امشب در خرم آباد به مصاف یکدیگر بروند. سیروس پورموسوی و تیمش با آنکه لیگ بیستم را خوب آغاز کردند اما هفته‌های گذشته نتایج قابل قبولی را کسب نکرده‌اند و با ۲۵ امتیاز در جایگاه دهم جدول لیگ بیستم هستند. البته رقابت‌های جام حذفی می‌تواند راه خوبی برای جبران نتایج از سوی شاگردان پورموسوی بوده و آنها می‌توانند حتی به فکر کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باشند. تیم خیبر خرم آباد نیز با هدایت عبدالله ویسی وضعیت مناسبی را در لیگ دسته اول فوتبال کشور دارند و با ۷ برد، ۱۰ مساوی و ۵ باخت ششم جدول هستند. از نکات جالب توجه این دیدار مصاف ویسی و هم استانی‌های خودش خواهد بود. عبدالله ویسی هدایت دیگر تیم‌های خوزستانی مثل استقلال خوزستان و فولاد را در کارنامه خود دارد. خیبر با حذف نفت مسجد سلیمان و صنعت نفت با شکست پارسه تهران به مرحله یک هشتم رسیده‌اند.

نساجی مازندران _ ملوان بندر انزلی

نساجی و ملوان دو تیم دیگر حاضر در این مرحله هستند که از ساعت ۲۱ امشب در قائمشهر برابر یکدیگر صف آرایی می‌کنند. نساجی با هدایت الهامی در خطر سقوط به دسته پایین‌تر قرار دارد اما شاگردان مازیار زارع در ملوان با ۳۱ امتیاز نهم جدول لیگ آزادگان هستند. ملوان با شکست تیم دسته دومی ویستاتوربین تهران توانست به این مرحله برسد و از طرف دیگر نساجی با از پیش رو برداشتن سایپا در مرحله یک هشتم نهایی حاضر شد. گفتنی است مازیار زارع به دلیل حکم کمیته انضباطی در این دیدار محروم و غایب خواهد بود.

خوشه طلایی ساوه _ سپاهان

در یکی دیگر از ۸ دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، امشب از ساعت ۲۱ تیم فوتبال سپاهان در ورزشگاه شهید چمران ساوه برابر تیم خوشه طلایی قرار می‌گیرد.

خوشه طلایی که در این فصل از رقابت‌های لیگ دسته اول عملکرد نسبتاً متوسطی داشته است و در میانه‌های جدول قرار دارد در مرحله قبل جام حذفی با پیروزی ۳ بر صفر برابر شهرداری بردسکن جواز صعود کسب کرد. در سوی دیگر سپاهان که در کنار پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی لیگ به شمار می‌رود، در مرحله قبل جام حذفی به سختی موفق شد با گل دقایق پایانی گئورگی گولسیانی مس رفسنجان را در ورزشگاه نقش جهان شکست دهد.

سپاهان در حالی امشب به مصاف خوشه طلایی ساوه می‌رود که به لطف پیروزی هفته گذشته برابر نساجی صدر جدول را از آن خود کرده است. با این حال شاگردان نویدکیا با روحیه‌ای مضاعف دنبال کسب موفقیت در جام حذفی هستند زیرا همانطور که آنها در مصاحبه‌هایشان گفته‌اند، قهرمانی در هر دو جام حذفی و لیگ برتر هدف این فصل شاگردان نویدکیا است.

در سوی دیگر خوشه طلایی ساوه نیز پس از یک برد روحیه‌بخش به مصاف سپاهان می‌رود. آنها ابتدای هفته در شهر خود موفق به شکست ۴ بر یک تیم قعرنشین گل ریحان البرز شدند تا دومین برد متوالی را پس از ۶ هفته ناکامی در پیروزی کسب کنند. ساوه‌ای‌ها امیدوارند در هفته‌های باقی مانده فاصله ۷ امتیازی تا تیم دوم جدول را جبران کنند. سرمربیگری خوشه طلایی بر عهده وحید بیات‌لو است کسی که در ابتدای فصل سرمربی ماشین سازی تبریز بود و خیلی زود پس از چند نتیجه ضعیف از سمت خود استعفا داد تا دوباره به مربیگری در لیگ دسته اول بازگردد. اما در آن سو این دیدار برای سپاهانی که هفته آینده باید به مصاف پرسپولیس آماده برود یک دیدار تدارکاتی جدی و خوب هم محسوب می‌شود.

مصاف‌های امشب به قرار زیر است:

پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

گل گهر سیرجان _ پارس جنوبی جم / ساعت ۲۰:۳۰

خیبر خرم آباد _ صنعت نفت آبادان / ساعت ۲۱

نساجی مازندران _ ملوان بندر انزلی / ساعت ۲۱

خوشه طلایی ساوه _ سپاهان / ساعت ۲۱

کد خبر 490026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.