۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
میلان میزبان میدانی با باغ معلق

گروهی از معماران خوش ذوق ایتالیایی طرحی شگفت‌انگیز برای بازطراحی یکی از میادین اصلی شهر میلان به مقامات ارائه داده‌اند که بر اساس آن قرار است این فضای عمومی از باغی معلق برخوردار شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در مرکز کلانشهر میلان، میدان بزرگی وجود دارد که روزانه ترددهای بسیاری از خیابان‌های اطراف آن صورت می‌گیرد. گروهی از معماران برجسته ایتالیایی به منظور افزایش جذابیت و کاربری این میدان طرحی به شهردار پیشنهاد داده‌اند که بر مبنای آن، قرار است پوششی سبز، برگرفته از درختان زیبای بومی سراسر میدان را فرا گیرد. در صورت اجرای این طرح، نه تنها چشم‌انداز منطقه از جذابیت بیشتری در نگاه شهروندان برخوردار می‌شود، بلکه مزایای بسیاری نیز برای شهر به ارمغان خواهد آورد. بد نیست بدانید که طراحان هیچ سخنی از تغییر سازه‌های پیرامون به میان نیاورده و در طراحی خود تنها میدان را مورد توجه قرار داده‌اند.

میلان میزبان میدانی با باغ معلق

این میدان، که یک مرکز مهم عبور و مرور در شهر به شمار می‌رود، توسط نماهای نه چندان خوشایند آسمان‌خراش‌های بتنی اطراف احاطه شده و همین امر، کاربری مرکز وسیع آن را به صفر رسانده است به همین دلیل، معماران شرکت ایتالیایی LAD تصمیم گرفتند با سبزسازی هر چه بیشتر آن، روح دوباره‌ای به منطقه ببخشند و در زیباسازی شهر بکوشند. جالب است بدانید که تا این زمان، هیچ گروه معماری داوطلبی توجه خود را به این میدان مهم معطوف نکرده بودند و این فضای عمومی بزرگ، همچنان بی‌استفاده باقی مانده بود.

میلان میزبان میدانی با باغ معلق

در بازطراحی میدان، سراسر فضا را درختانی سبز فرا خواهد گرفت که در سطحی بالاتر از زمین معلق هستند. فضای زیرین میدان را نیز پیاده‌راه و فروشگاه‌های کوچکی در بر می‌گیرد که امکان خرید برای شهروندان را فراهم می‌آورد. سطحی شیب‌دار در چند نقطه از میدان تعبیه خواهد شد که امکان تردد راحت برای عابران پیاده به باغ بالایی و سطح زیرین آن را فراهم می‌آورد.

میلان میزبان میدانی با باغ معلق

کد خبر 489958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.