مزایای دریافت ۲ واکسن کرونای متفاوت چیست؟

متخصصان معتقد هستند تزریق دو واکسن کرونای متفاوت باعث می‌شود فرد در برابر بیماری کووید-۱۹ مقاوم‌تر و ایمن‌تر شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان سراسر دنیا به منظور بررسی مزایای دریافت دو واکسن متفاوت کرونا به جای دریافت دو دوز واکسن یکسان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها این مطالعه را به دو دلیل انجام دادند؛ دلیل اول کمبود یک نوع واکسن برای تزریق در دو نوبت و دلیل دوم این بود که دریافت دو واکسن کرونای متفاوت ممکن است تأثیر بیشتری بر سیستم ایمنی بدن افراد داشته باشد.

محققان معتقد هستند که استفاده از دو نوع واکسن در بیشتر موارد بی‌خطر است و مشکل خاصی ایجاد نمی‌کند و تنها موضوع در حال بررسی این است که آیا سیستم ایمنی بدن انسان پس از دریافت دو واکسن مختلف در مقایسه با دریافت دو دوز واکسن یکسان، واکنش مشابهی نشان می‌دهد. انتظار می‌رود که سیستم ایمنی بدن پس از دریافت واکسن کرونا، آنتی بادی لازم را تولید کند و سپس به ویروس واکنش نشان دهد و با آن مقابله کند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که دریافت دو واکسن کرونای مختلف تأثیر بهتری بر سیستم ایمنی بدن انسان می‌گذارد و به آن کمک می‌کند به طور موثرتری با ویروس کرونا مقابله کند. در صورتی که فرد واکسن‌های مجهز به فناوری mRNA مانند واکسن‌های فایزر و مدرنا را به عنوان دوز اول دریافت کرده و سپس نوع دیگری از واکسن مانند آسترازنکا یا جانسون اند جانسون را به عنوان دوز دوم تزریق کند، سیستم ایمنی بدن به جای تکرار یک فرآیند یکسان، روند دیگری را برای مقابله با ویروس مورد نظر در پیش می‌گیرد.

به گفته پژوهشگران، لازم است در این زمینه آزمایشات بالینی کافی بشود تا مشخص شود آیا دریافت دو واکسن مختلف کرونا مشکل خاصی برای افراد به وجود می‌آورد یا خیر، تا آن زمان افراد اجازه ندارند دو واکسن کرونای مختلف دریافت کنند. در صورتی که دریافت واکسن‌های کرونای متفاوت امکان‌پذیر باشد، سرعت فرآیند واکسیناسیون افراد افزایش پیدا می‌کند بنابراین افراد بیشتری در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن می‌شوند.

کد خبر 489897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.