۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
ساختِ ۲۰ بوستان محله‌ای در کرمان

شهردار کرمان با اشاره به ساخت ۲۰ بوستان محله‌ای در سال‌جاری، از ساخت حدود ۸۰ بوستان محله‌ای در دوره اخیر مدیریت شهری این کلانشهر خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدمهران عالم‌زاده در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی مناطق پنج‌گانه شهر کرمان، هدف از این بازدید را بررسی روند اقدامات عمرانی مناطق در چارچوب برنامه‌های از پیش تعیین شده دانست و اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی، پروژه‌های مناطق پنج‌گانه در پایان سال گذشته طراحی شد و پس از آن شهرداری‌های مناطق موظف بودند اجرای پروژه‌ها را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه همه پروژه‌ها در مناطق پنج‌گانه در حال اجرا هستند، تصریح کرد: با پیگیری مستمر و تلاش جدی شهرداران مناطق، در شش ماه اول امسال، شاهد آماده شدن و بهره‌برداری از تعدادی از پروژه‌ها هستیم.

شهردار کرمان اقدامات مناطق پنج‌گانه شهرداری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه هر یک از مناطق، ساختِ حداقل سه تا چهار پارک را در دستور کار دارد، بنابراین تا پایان امسال حدود ۲۰ پارک به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تا پایان این دوره، نیمی از پارک‌های محله‌ای به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: تا پایان سال نیز مابقی بوستان‌ها افتتاح خواهند شد.

شهردار کرمان از بازدید دوره‌ای در روزهای آینده از آسفالت شهر کرمان خبر داد و افزود: علاوه بر پروژه‌های خُرد، پروژه‌های بزرگ شهری از جمله پیاده‌راه‌سازی میدان «توحید» و تقاطع غیر هم‌سطح «شهدای خلبان» نیز در دستور کار قرار دارد که تا رسیدن به مرحله نهایی، روند اجرا و سرعت کار را به‌صورت مستمر رصد خواهیم کرد.

وی در خصوص رویکرد شهرداری در این دوره در جهت توجه به پروژه‌های مقیاس‌کوچک شهری و محله‌ای، گفت: مردم‌محوری و محله‌محوری، از شعارها و رویکردهای این دوره از مدیریت شهری بود که به‌خوبی اجرا شد.

عالم زاده در خصوص اهمیت رویکرد محله‌محوری در شهر کرمان گفت: بوستان‌های محله‌ای و شکل‌گیری فضای اجتماعی محله‌ای، باعث تقویت یک محله می‌شود.

وی با بیان اینکه بوستان‌های محله‌ای در ایجاد فضای نشاط‌آور در محله‌ها در دوران قرنطینه، مؤثر هستند، گفت: مردم در بوستان‌های محله‌ای حضور پیدا می‌کنند و فرصتی ایجاد می‌شود تا تعاملات و روابط اجتماعی به‌خوبی شکل بگیرد.

شهردار کرمان با بیان اینکه تاکنون، حدود ۶۰ بوستان محله‌ای در شهر کرمان ساخته شده، افزود: ۲۰ بوستان محله‌ای دیگر نیز در سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: درمجموع ۸۰ بوستان در ۸۰ محله شهر ساخته می‌شود که موجب پویایی محله‌ها و ایجاد فضاهای اجتماعی، تفریحی و ورزشی در محله‌ها خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 489881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.