نصب تابلوهای مزین به مشخصات شهدا در معابر شهری قم

معاون خدمات شهری شهردار قم از اجرای طرح کوچه‌های آسمانی خبر داد و گفت: در این طرح تابلوهای مزین به مشخصات شهدا در کوچه‌های شهر نصب می‌شود.

به گزارش ایمنا، سید امیر سامع با اشاره به اجرای طرح کوچه‌های آسمانی، اظهار کرد: در حوزه گرافیک شهری ۱۸ پروژه شهری در قم اجرا شد که شش پروژه آن با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به‌صورت نقش برجسته بوده و مابقی نیز شامل آثار حجمی و المان از جمله المان چهل‌سالگی انقلاب بود که در ورودی خیابان انقلاب نصب شد.

وی به ساخت سردیس شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ساخت سردیس شهید فخری زاده، شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس به همراه المان شهدای آتش‌نشانی در شهر نصب‌شده است.

معاون خدمات شهری شهردار قم تصریح کرد: در حوزه نورپردازی نیز ۱۵ طرح که با نام شهدا مزین است انجام‌شده که از جمله آن می‌توان به نورپردازی بیت امام خمینی (ره) اشاره کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری در راستای اقدامات مختلفی که برای ایجاد هویت ایرانی- اسلامی در شهر مدنظر قرار داده فضاسازی شهری را با تکیه بر ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برعهده‌گرفته است، افزود: در این راستا اقدامات مختلفی در سطح شهر انجام‌شده و خوشبختانه در برنامه راهبردی شهرداری قم این موضوع‌ها هم در چشم‌انداز و هم در اهداف و راهبردها و سیاست‌ها دیده‌شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در راستای ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به‌زودی اجرا می‌شود نصب تابلوهای جدید اسامی شهدا در کوچه‌ها و معابر شهری است.

وی گفت: در این طرح، تصویر شهدای عزیز، تاریخ و محل شهادت آنان درج می‌شود تا همواره در مقابل چشم همشهریان ازجمله نوجوانان و جوانان قرار بگیرد و این موضوع را به‌خوبی درک کنند که شرایط و امنیتی که در کشور داریم حاصل زحمات بزرگوارانی است که در همین کوچه‌ها و محله‌ها زندگی و رشد کرده و به درجه تعالی و بزرگ شهادت دست یافتند.

منبع: ایسنا

کد خبر 489878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.