کرونای هندی در چه کشورهایی شیوع پیدا کرده است؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که ویروس کرونای جهش یافته هندی حداقل در ۱۷ کشور جهان شیوع پیدا کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تا کنون ۱۴۹ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۱۳۸ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده و سه میلیون و ۱۴۸ هزار و ۹۳۴ نفر از آن‌ها بر اثر بیماری کووید -۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. گونه جهش یافته ویروس کرونا در هند که B.1.617 نام دارد باعث شده است میزان شیوع ویروس در هند و دیگر کشورها به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

گزارشات منتشر شده نشان می‌دهد که ویروس کرونای جهش یافته هندی حداقل در ۱۷ کشور دنیا گسترش یافته است. کشورهایی مانند هند، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و سنگاپور بیش از دیگر کشورهای دنیا تحت تأثیر گونه جهش یافته جدید قرار گرفته‌اند. محققان معتقد هستند ویروس کرونای جهش یافته هندی خطرناک‌تر و مرگبارتر از نسخه اصلی آن بوده و میزان شیوع آن نیز بیشتر است.

 کرونای هندی در چه کشورهایی شیوع پیدا کرده است؟

علاوه بر این ممکن است واکسن‌های کووید -۱۹ تولید شده تأثیری بر این گونه جهش یافته نداشته باشند. تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور هند به میزان قابل توجهی در حال افزایش است به طوری که تنها در روز گذشته ۳۵۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند. به طور کلی ۱۷ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۲۶۷ نفر در هند به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده و ۲۰۱ هزار و ۱۸۷ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته محققان دیگر گونه‌های ویروس کرونا همزمان با گونه جهش یافته هندی در این کشور شیوع پیدا کرده است، بنابراین افراد زیادی در هند تحت تأثیر این ویروس قرار گرفته‌اند. البته ممکن است عوامل دیگر مانند برگزاری اجتماعات گسترده و کم توجهی افراد به اقدامات پیشگیرانه بهداشتی نیز در این زمینه تأثیرگذار بوده باشد.

کد خبر 489863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.