قیمت نان فانتزی تا بعد از انتخابات تغییر نمی‌کند

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و فانتزی اصفهان با اشاره به افزایش قابل توجه هزینه‌های تولید گفت: با این وجود در پیگیری‌هایی که برای افزایش قیمت داشتیم اعلام شد که قیمت کالاها تا بعد از انتخابات تغییر نکند.

علی اکبر جهانگیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در رابطه با افزایش قیمت نان فانتزی اظهار کرد: تا کنون به صورت رسمی از طرف اتحادیه افزایش قیمت اعلام نشده است اما برخی از واحدهای صنفی با توجه به افزایش شدید قیمت مواد اولیه تولید نان فانتزی (به جز آرد) قیمت‌ها را افزایش داده‌اند زیرا مدت‌ها بود در حال زیان دهی بودند.

وی افزود: سال گذشته قیمت هر کیلو پلاستیک ۶ هزار تومان بود و اکنون به ۵۰ هزار تومان رسیده است، بنابراین آنالیز جدیدی از قیمت و هزینه‌های تولید به صنعت و معدن ارائه داده‌ایم که اعلام کردند از مسیر اتاق اصناف آن را پیگیری کنیم.

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و فانتزی اصفهان گفت: به اتاق اصناف نیز اعلام کردیم که با توجه به افزایش قیمت روزانه مواد اولیه، افزایش حقوق کارگران و حق بیمه و مالیات و هزینه‌های آب و برق که دولت افزایش داده است، لازم است قیمت مصوب عرضه نان فانتزی افزایش یابد زیرا با قیمت‌های کنونی تولید کنندگان در حال ضرر دادن هستند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: لازم است این درخواست در کمیسیون نظارت تصویب شود و قیمت گذاری نان فانتزی با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه در دسته قیمت گذاری درجه ۲ و ۳ قرار بگیرد البته این درخواست هنوز به کمیسیون تلفیق نرفته است.

افزایش قیمت نان فانتزی رسمی نبوده است

وی تصریح کرد: دارندگان واحد صنفی نیز اعلام کردند که نمی‌توانند از پس هزینه پرداخت حقوق کارگران خود برآیند؛ صنعت و معدن نیز اعلام کرد که دولت گفته است که تا بعد از انتخابات قیمت هیچ یک از اقلام تغییر نکند. در نهایت افراد صنف نیز خودسرانه و بدون اطلاع اتحادیه برآورد قیمتی کرده‌اند که فعلاً از ضرر دهی جلوگیری کنند.

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و فانتزی اصفهان گفت: با مراجعاتی که به سازمان صمت اصفهان داشتم و پیگیر درخواست افزایش قیمت شدم گفتند نامه آمده که فعلاً تا بعد از انتخابات هیچ کالایی گران نشود.

جهانگیری تصریح کرد: در حالی که کالای ما قیمت گذاری شده و بر آن نظارت می‌شود حق بیمه ما آزاد است، این موضوع منجر به ضایع شدن حقوق کارگران می‌شود زیرا کارفرمایانی که توانایی پرداخت حق بیمه آزاد را ندارند کارگران را بیمه نمی‌کنند بارها درخواست داده‌ایم بیمه کارگران نانواهای حجیم همچون نانواهای سنتی باشد تا حق کارگران از بین نرود.

کد خبر 489858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 1 IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    1 0
    خیلی خوشحالم کردین که قیمت نون فانتزی تغییر ی نمی کنه :D