بهره‌برداری از مرکز آموزشی مدیریت پسماند اصفهان تا پایان اردیبهشت

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از پیشرفت سریع پروژه ساخت اولین مرکز هوشمند آموزش مدیریت پسماند در شهر اصفهان خبر داد.

رحیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی توافق صورت گرفته میان سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان و اداره کل آموزش و پرورش استان، عملیات ساخت این مرکز در موزه علوم و فنون آموزش و پرورش آغاز شده و هم اکنون مراحل عمرانی و نرم افزاری آن موازی با هم پیش می‌رود.

وی در مورد برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای احداث این پروژه، افزود: ساخت این مرکز در فضایی به مساحت ۱۷۰ متر مربع آغاز شده و دارای محیطی چند بخشی برای آموزش‌های پیوسته و فرآیند محور مدیریت پسماند در قالب ابزارها و روش‌های متنوع است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به تکنیک‌های آموزشی این مرکز تصریح کرد: در مرکز هوشمند آموزش‌های مدیریت پسماند، بازدید کنندگان از مبدأ ورودی در قالب سینمای چندبعدی درکی ملموس از وضعیت محیط زیست و مدیریت پسماند به دست می‌آورند و پس از عبور از تونلی که برش‌هایی از اطلاعات کلیدی مربوط به مدیریت پسماند را در اختیار آنها قرار می‌دهد وارد فضای آموزشی- نمایشی می‌شوند که در قالب تئاتر، تکنیک کروماکی و دیگر تکنیک‌های نمایشی مباحث آموزشی را به آنها منتقل می‌کند.

وی در خصوص محتوای آموزشی ارائه شده در این مرکز آموزشی اظهار کرد: هرم استراتژیک مدیریت پسماند، اصلی‌ترین الگوی آموزشی برای استخراج محتواها بوده و بر این اساس اجتناب از تولید پسماند، کاهش، بازمصرف و بازیافت پسماندها در ادامه مورد تأکید قرار می‌گیرد تا بازدید کنندگان در یک فرآیند آموزشی بتوانند این مباحث را به درستی دریافت کرده و با تجربه‌ای نزدیک به واقعیت در محیط آموزشی جذاب، نگرش‌ها و باورهای خود را تغییر دهند.

محمدی در مورد زمانبندی اجرای این پروژه گفت: پیش‌بینی شده بتوانیم تا پایان اردیبهشت ماه فاز عمرانی پروژه و ساخت محتواها را به پایان برسانیم و در ادامه با استقرار سیستم‌های سخت افزاری و نرم افزاری در این محیط آموزشی و مهیا شدن شرایط، پذیرای بازدیدکنندگان باشیم.

کد خبر 489846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.