آئین رونمایی از تولیدات فرهنگی اصفهان برگزار شد

آئین رونمایی از تولیدات فرهنگی مرکز تخصصی خانه کودک، خانه نوجوان، خانه جوان، مرکز بانوان آفتاب، فرهنگسرای پرسش، مرکز تخصصی رسانه، مرکز آموزش نجوم ادیب و فرهنگسرای پایداری به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آئین رونمایی و معرفی محصولات فرهنگی اصفهان، صبح امروز _ ۸ اردیبهشت ماه_ و به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در "خانه جوان اصفهان" برگزار شد. در این مراسم محمد عیدی، معاون فرهنگی شهردار اصفهان، مهدی تمیزی، معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان و سید صالح خشوعی، رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان حضور داشتند.

سید صالح خشوعی در حاشیه رونمایی از تولیدات فرهنگی اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: اداره فرهنگی سازمان فرهنگی تفریحی ورزشی شهرداری شامل ۸ مرکز تخصصی خانه کودک، خانه نوجوان، خانه جوان، مرکز بانوان آفتاب، فرهنگسرای پرسش، مرکز تخصصی رسانه، مرکز آموزش نجوم ادیب و فرهنگسرای پایداری است که تولیدات آنها در سال ۹۹ با توجه به وضعیت کرونا به تولیدات محتوایی مجازی مختص شده بود.

وی افزود: تولیدات مجازی سال ۹۹ را گردآوری کرده و در اینجا به نمایش گذاشتیم. نمایش آن به صورت عمومی نیست و مسئولان شهری انگشت شماری برای این رونمایی می‌آیند و برنامه ضبط شده و در فضای مجازی پخش می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان درباره نحوه استفاده از این محصولات، تصریح کرد: نحوه استفاده از محصولات با یکدیگر متفاوت است. برای نمونه محصولات مکتوب حوزه کودک که شامل چند کتاب و فلش‌بک‌های مهارتی است، در خانه کودک مخاطبان خود را دارد. ضمن اینکه این خانه با مراکزی که موضوع کودک را کار می‌کنند و سازمان فرهنگی نیز در تماس است و مخاطبان از این طریق نیز می‌توانند محصولات فرهنگی خانه کودک را تهیه و استفاده کنند.

خشوعی خاطر نشان کرد: از طرفی محتواها به صورت مجازی است و از طریق فضای مجازی فرهنگسرای مجازی اصفهان به آدرس vcci.ir نیز قابل دسترسی است. پک‌های CD و DVD آماده شده است و مخاطبان با مراجعه به هرکدام از این مراکز می‌توانند آنها را تهیه کنند. تقریباً می‌توانم بگویم که اغلب این محتواها در vcci.ir و حتی برخی از مرا کز مانند فرهنگسرای پرسش قابل دسترسی است.

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان، افزود: برنامه "یک شهر گفت و گو" توسط فرهنگسرای پرسش با همکاری شورای اسلامی شهر اصفهان در ۱۵ منطقه اجرا می‌شود که در این طرح نشست‌هایی بین شهروندان به صورت آنلاین با موضوع شادی و نشاط با همکاری جهاد دانشگاهی در حال انجام است و پژوهشی بر روی این گفت و گو ها انجام و نتایج توسط جهاد دانشگاهی منتشر خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: کتاب‌های "جغد انبار"، کتاب "بازی‌های مهارتی ارتباطی" و کتاب "پوپو و سلامت غذایی" در حوزه کودکان و همچنین فلش کارت‌های دید آموز مهارت ارتباطی و فلش کارت‌های والد کارآمد و کودک سرآمد شامل بیش از ۳۰۰ تصویر با فراگیری مهارت‌های ده گانه به والدین از جمله تولیدات اداره فرهنگی است که روز هشتم اردیبهشت رونمایی می‌شود.

خشوعی به اجرای برنامه آسترومینار اشاره کرد و گفت: در این برنامه، از تولیدات بصری آسترومینارهای مرکز نجوم ادیب در سال ۹۹ رونمایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: رونمایی از دو مستند "احوال شهر" با موضوعات پاک بانان و اتوبوس رانان، مجموعه آموزشی "گفت و گو در خانواده" و "گفت وگوهای سالم" که توسط اعضای هیأت علمی دانشگاه ارائه شده و مجموعه "پا به پا" ویژه پاسخ به سوالات والدین دارای فرزند از نوزادی تا چهار سالگی نیز از دیگر برنامه‌های اداره فرهنگی در این هفته است.

رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، اضافه کرد: در هشتم اردیبهشت مصادف با نیمه ماه مبارک رمضان و ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) نماهنگ ویژه ای پخش خواهد شد.

خشوعی گفت: موزیک ویدئویی با همکاری شورای مشاوران جوان استاندار با نام "صورت و دست و فاصله" ساخته شده که در این ویدئو کودکان اصفهانی درباره راه‌های پیشگیری از ویروس کرونا در قالب شعر اطلاعاتی را ارائه می‌دهند.

وی در باره بسته‌های طرح توان هفت، اظهار کرد: این بسته‌ها شامل کارآفرین پروری معلمان، کارآفرین پروری مدیران، کارآفرین پروری نوجوانان و همچنین مهندسی خلاقیت است.

رئیس اداره فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به تهیه مجموعه "مهارت‌های گفت و گو شنود در خانواده" کاری از مرکز بانوان آفتاب افزود: مجموعه نظریه‌های انسان سالم نگارش دکتر اصغر آقایی روانشناس، در هفته فرهنگی اصفهان رونمایی خواهد شد.

کد خبر 489827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.