تکلیف صعود از مادرید به لندن کشیده شد!

نمایش جذاب رئال و چلسی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با تساوی به پایان رسید تا سرنوشت صعود به فینال استانبول در بریج لندن مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته _سه شنبه ۷ اردیبهشت_ دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار شد جایی که رئال مادرید در ورزشگاه دی استفانو میزبان چلسی بود.

چلسی که به گربه سیاه رئال معروف است و سال‌های پیش در دو بازی توانسته این تیم را شکست بدهد، در این دیدار هم از همان اول ابتکار عمل را در دست گرفت تا هر طور شده به زدن گل در خانه حریف دست پیدا کند.

طی ۵ بازی قبلی چلسی در لیگ قهرمانان کمتر از ۲.۵ گل زده شده بود و رئال مادرید هم در ۵ بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان شکست نخورده بود. غایبان دو تیم برای این بازی، کواچیچ، فرلاند مندی واسکز و راموس بودند.

پسران زیدان کاملاً واضح بود که کمی با ترس پا به میدان نبرد گذاشته‌اند. این ترس بالاخره کار خودش را کرد و دقیقه ۱۴ بود که پولیسیچ آمریکایی روی پاس پشت مدافعین زیبای رودیگر دروازه کورتوا را باز کرد.

لوس بلانکوس شوکه نشد و منطقی به بازی ادامه داد تا این که روی پاس میلیتائوی مدافع، کریم بنزما ستاره سفید پوشان پایتخت نشین اسپانیا با یک ضربه تماشایی از درون محوطه جریمه توپ را به طاق دروازه نماینده انگیس زد. کریم مشترکا در کنار رائول با ۷۱ گل، پشت سر لواندوفسکی ۷۳ گله در رده چهارم برترین گلزنان یوسی‌ال قرار گرفت.

نیمه دوم هم شاگردان توخل سوار بازی بودند. در شب بارانی مادرید و در حالی که بازی نزدیک و پایاپای و البته پرکارت بود، نمایش خوب چلسی شاگردان زیدان را به عقب رانده بود اما علی رغم موقعیت‌های پرتعداد هر دو تیم، این بازی مساوی شد تا تکلیف صعود به فینال استانبول، در بریج لندن مشخص شود.

نکته جالب این است که چلسی با ۸ حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین تیم‌های انگلیسی رکورددار است. آخرین بار این دو تیم در سوپرجام اروپای ۱۹۹۸ به مصاف هم رفته بودند که لندنی‌ها با گل "گاسپویت"، هافبک اروگوئه‌ای خود موفق شدند رئال تحت هدایت هیدینگ را با مربیگری جیانلوکا ویالی شکست دهند.

پولیشیچ به اولین بازیکن آمریکایی و همچنین جوان‌ترین بازیکن چلسی با ۲۲ سال و ۲۲۱ روز سن تبدیل شد که در نیمه‌نهایی چمپیونز لیگ موفق به گلزنی می‌شود. انگولو کانته هم مقابل رئال ۲۱ دوئل موفق و ۶ دریبل داشت که از همه بازیکنان داخل زمین بیشتر بود.

همچنین رئال مادرید سه بار آخری که در مرحله حذفی یوسی ال در خانه مساوی کرده، از این رقابت‌ها حذف شده است‌، شکست مقابل بایرن مونیخ ۱۹۷۶، مقابل آیندهوون ۱۹۸۸ و مقابل میلان ۱۹۸۹ هر سه بار با حذف لوس بلانکوس همراه بوده است.

با این وجود توماس توخل هم تنها سرمربی است که ۵ بار مقابل رئال مادرید بازی کرده و هرگز شکست نخورده است.

کد خبر 489821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.