استقلال صفر _ الاهلی عربستان صفر/ آبی‌ها هدیه الشرطه را پس فرستادند!

شاگردان فرهاد مجیدی در شبی که می‌توانستند با پیروزی مقابل الاهلی صدرنشین شوند، برابر نماینده عربستان متوقف شدند تا تکلیف صعودشان به روز آخر دور گروهی موکول شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال از آغازین ساعت بامداد امروز چهارشنبه - ۸ اردیبهشت ماه - در دیداری سرنوشت ساز در جده رو در روی الاهلی عربستان قرار گرفت و با این که فرصت برایشان فراهم بود تا با برد، به صدر جدول تکیه زده و صعودشان را تا حد زیادی قطعی کنند، با تساوی بدون گل متوقف شدند تا همه چیز به روز آخر و اما و اگر کشیده شود.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا

دیدار تیم‌های استقلال و الاهلی

ورزشگاه: ملک عبدالله، جده (عربستان سعودی)

تماشاگر: -

گل‌ها:

اخطار:

اخراج: -

استقلال ایران: رشید مظاهری، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، احمد موسوی (دقیقه ۴۶- داریوش شجاعیان)، هرویه میلیچ، مهدی مهدی‌پور، فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند (دقیقه ۵۵- سعید مهری (دقیقه ۸۲- مسعود ریگی)، وریا غفوری، ارسلان مطهری (دقیقه ۶۹- شیخ دیاباته)، مهدی قایدی (دقیقه ۸۲- بابک مرادی)

سرمربی: فرهاد مجیدی

الاهلی عربستان: محمدالعویس، الویس ساریچ (دقیقه ۶۲- سلطان مندشمعتز هوساوی، محمد آل فتیل، عبدالباس هندی، نوح الموسی، ادریس فتوحی (العسماری)، سلمان المؤشر (دقیقه ۶۲- حسین المقوی)، عبدالرحمن غریب، عبدالله طارمین، عمر السوما

سرمربی: لارنسیو ریجکمپ

داور: ریوجی ساتو (ژاپن)

شرح بازی:

با توجه به حساسیت بالای مسابقه، دو تیم ریسک نکرده و محتاطانه وارد زمین شدند. با این حال سرمه‌ای‌پوشان الاهلی بیشتر مالکیت توپ را در اختیار داشته ولی دفاع هوشمندانه استقلالی‌ها اجازه پیشروی و حتی خلق موقعیت را به آن‌ها نداد. پس از گذشت دقایقی شاگردان مجیدی جلو آمده و به راحتی موقعیت‌هایی را روی دروازه نماینده عربستان ایجاد کردند. لحظاتی بعد اما الاهلی تا آستانه گشودن دروازه آبی‌ها روی ضربه ایستگاهی پیش رفت ولی آمادگی رشید مظاهری چنین اجازه‌ای نداد.

در ادامه، بازی به میان زمین آمد و تلاش دو تیم در خلق خطر چندان موفقیت‌آمیز نبود. استقلالی‌ها در این دقایق عقب نشسته و به بستن فضاها در نیمه خودی پرداختند. در اواخر نیمه نخست، کرنر ارسالی بازیکنان الاهلی با شوت هیندی در محوطه جریمه به تیرک افقی خورد و جلوی دروازه فرود آمد تا بدون تغییر در نتیجه، دو تیم به رختکن برود.

نیمه دوم را استقلال کمی بهتر آغاز کرد اما بازی همچنان سرد و بی‌روح دنبال شده و بیشتر جنگ‌های به میانه میدان محدود بود. با این حال، با ورود به ۱۵ دقیقه میانی نیمه دوم، الاهلی به یکباره حلقه محاصره را روی دروازه استقلال تنگ کرده و موقعیت‌های خطرناکی را ایجاد کرد که با خوش‌شانسی و نمایش خوب مظاهری راه به جایی نبرد.

فرهاد مجیدی برای رهایی تیمش از زیر فشار الاهلی، دست به تعویض زد تا با آوردن دیاباته که پیش از مسابقه گفته می‌شود نمی‌تواند مقابل نماینده عربستان بازی کند، جریان بازی را به سود خود تغییر دهد. با این حال حملات استقلالی‌ها در این دقایق نیز چنگی به دل نمی‌زد تا این دیدار با تقسیم امتیازات میان نمایندگان ایران و عربستان به پایان برسد.

دقایق حساس:

دقیقه ۸- قایدی پاس غفوری را روی پا راستش آورد اما شوت زمینی او را عویس با یک دست به کرنر فرستاد.

دقیقه ۱۶- ضربه ایستگاهی خطرناک عبدالرحمن غریب را مظاهری با سیوی بی‌نظیر دور کرده و مانع گلزنی شد.

دقیقه ۳۹- کرنر ارسالی بازیکنان الاهلی در شلوغی محوطه، جلو پای هیندی قرار گرفت و شوت محکم او به تیرک افقی برخورد کرد و جلوی دروازه استقلال فرود آمد تا مدافعین توپ را دور کنند.

دقیقه ۴۴- دریس فتوحی شانس خود را از پشت محوطه امتحان کرد اما با مهار مظاهری ناکام ماند.

دقیقه ۳+۴۵- موسوی با حرکت تماشایی مدافع پیش رو خود را فریب داد و با پاس توپ را به فرشید اسماعیلی رساند اما ضربه فنی او را در آستانه فرود به دروازه، گلر الاهلی به کرنر فرستاد.

دقیقه ۶۵- مظاهری بدنش را مقابل سانتر تند و تیز بازیکنان الاهلی و ضربه سر خطرناک عمر السوما گذاشت تا فرصت مناسبی را از حریف بگیرد.

دقیقه ۶۸- شوت فنی ادریس فتوحی را مظاهری به زیبایی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۶۸- کرنر ارسالی عربستانی‌ها به تیر اول با ضربه سر حسین المقوی همراه شد که با برخورد به تیرک استقلال به اوت رفت.

دقیقه ۸۱- والی سرکش السوما، جایی در چهارچوب نداشت.

دقیقه ۸۸- کاشته وریا غفوری با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

نکات ویژه:

* شکست الدحیل در دیگر مصاف این گروه مقابل الشرطه، فرصت فوق‌العاده‌ای در اختیار دو تیم قرار داده تا با پیروزی، به صدر جدول برسند.

* در شرایطی که از قبل گفته می‌شد شیخ دیاباته به دلیل مصدومیت قادر به همراهی استقلال نیست اما نام او در لیست ذخیره‌های این تیم به چشم می‌خورد و به نظر می‌رسید سوپرایز مجیدی در نیمه دوم باشد. این اتفاق در هفتاد و دومین دقیقه افتاد و این مهاجم مالیایی به جای مطهری وارد زمین شد.

* در همان ابتدای مسابقه، عبدالرحمان غریب برخورد شدیدی با عارف غلامی داشت که موجب خونریزی او از ناحیه سر شد تا مجبور به استفاده از بانداژ در ادامه بازی شود.

کد خبر 489811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.