ارائه خدمات پستی و تجارت الکترونیک به زنان کارآفرین

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده از امضای تفاهم نامه با هدف ارائه خدمات تجارت الکترونیک به مشاغل خانگی زنان کارآفرین و تولید کنندگان محصول در شهرستان‌ها و روستاهای کشور، با شرکت ملی پست ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، معصومه ابتکار در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«چتر حمایت پست بر مشاغل خانگی؛ معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با هدف ارائه خدمات تجارت الکترونیک به مشاغل خانگی زنان کارآفرین و تولید کنندگان محصول در شهرستان‌ها و روستاهای کشور، با شرکت ملی پست ایران تفاهم نامه همکاری امضا می‌کند. در نشستی با حضور طیبه سیاوشی مشاور عالی معاونت و رمضان سبحانی فر معاون وزیر و مدیرعامل شرکت پست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مذاکرات جهت انعقاد تفاهم نامه‌ای میان این دو سازمان دولتی صورت گرفت. در این جلسه موضوع شناسایی تسهیلات و امکانات موجود و همکاری برای بهره‌برداری زنان کارآفرین کشور در شهرها و روستاها با هدف دسترسی به فضای مجازی قانونی کشور و فروش بیشتر محصولات شأن از طریق شرکت ملی پست بررسی و مورد بحث قرار گرفت.

در راستای این تفاهم نامه، پلت فرم‌های فروش قانونی کشور نیز در همکاری با شرکت پست از امکانات مختلف آن برای افزایش کمی و کیفی فروش تولیدات زنان کارآفرین استفاده می‌شود. همچنین وبینارهای آموزشی توسط شرکت پست برای کارآفرینان جهت آگاهی و استفاده از خدمات مختلف برگزار می‌شود. پیرو این جلسه، بزودی شاهد امضای طرفین این تفاهم نامه در محل معاونت امورزنان و خانواده ریاست جمهوری خواهیم بود.

سبحانی فر معاون وزیر ارتباطات نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه فروش و ارسال محصولات خانگی و ایجاد سامانه روستا بازار، گفت: راه‌اندازی سامانه «روستا بازار» و فراهم آوردن امکان فروش تولیدات روستاییان در این بازار، کسب و کار ساکنان روستاها رونق می‌یابد.

وی با بیان اینکه شبکه پستی همواره به دنبال تقویت و توسعه مشاغل خانگی است، تاکید کرد: از ظرفیت‌های پست در تمام استان‌ها برای توسعه مشاغل خُرد و تقویت کارآفرینی زنان سرپرست خانوار بهره برداری و ساز و کار مناسب برای پوشش دهی به این بازارها تعریف شود.

در این جلسه مقرر شد در قالب امضای تفاهم نامه مشترک معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری و شرکت ملی پست در تمامی نمایندگی‌های پستی استان‌های کشور هرگونه امکانات ارائه خدمات در خصوص ارسال و توزیع مرسولات فراهم و همچنین با انعقاد قراردادهای همکاری، خدمات دهی شرکت ملی پست تا دورترین نقاط محروم به این قشر از جامعه امکان پذیر شود. "

کد خبر 489767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.