توصیه‌های سخنگوی وزارت بهداشت در هنگام استفاده از حمل و نقل عمومی

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توصیه کرد که با توجه به لغو طرح ترافیک تهران، افراد در صورت خروج از منزل تا حد امکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکرده و در صورت ضرورت استفاده از مترو و اتوبوس، فاصله گذاری فیزیکی را رعایت و حتما از دو ماسک استفاده کنند.

به گزارش ایمنا، به نقل از وزارت بهداشت، سیما سادات لاری درباره استفاده از حمل و نقل عمومی در شرایط شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی به دلیل تراکم جمعیت به عنوان یکی از کانون‌های جدی شیوع کووید ۱۹ شناخته می‌شود و شانس ابتلاء به بیماری در این ایام در اماکن مذکور بیش از هر زمان دیگری است.

وی ادامه داد: متأسفانه با وجود گذشت چندین روز از اعمال محدودیت‌ها، همچنان شاهد شلوغی و ازدحام مسافران در مترو و اتوبوس‌های درون شهری هستیم که این موضوع بسیار نگران کننده است.

لاری گفت: همچنان درخواست ما از هموطنان کشورمان در تمامی گروه‌های سنی این است که تا حد امکان در خانه بمانند و با توجه به لغو یک هفته‌ای طرح ترافیک در تهران، در صورت ضرورت به خروج از منزل تا جای ممکن از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنند در صورت ضرورت به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی حتماً از دو ماسک شامل یک ماسک سه لایه از زیر و یک ماسک پارچه‌ای روی آن، استفاده کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: اگر افراد مجبور به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هستند، از سوار شدن به اتوبوس‌ها و یا واگن‌های مترو شلوغ و با سیستم تهویه نامناسب به طور جدی پرهیز کنند همچنین ضروری است که از هر گونه تماس دست با صورت، دهان، بینی و چشم در طول مسیر به طور جدی پرهیز شود.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۴۷ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و بیش از سه میلیون نفر نیز بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

کد خبر 489756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.