صدور مجوز انعقاد قرارداد ۱۰ درصد پست‌های سازمانی مصوب شهرداری‌ها

سرپرست اداره کل منابع انسانی شهرداری مشهد گفت: در تاریخ ۱۳ اسفند ماه سال گذشته با ابلاغ وزیرکشور مجوز انعقاد قرارداد انجام کار معین ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر معادل ۱۰ درصد پست‌های سازمانی مصوب شهرداری های کل کشور صادر شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، رضا رحمانی در خصوص جزئیات تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری، اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته توسط اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد از سازمان اداری و استخدامی در تاریخ ۱۳ اسفند ماه سال گذشته با ابلاغ وزیر کشور، مجوز انعقاد قرارداد انجام کار معین ۱۲ هزار و۴۰۰ نفر معادل ۱۰ درصد پست‌های سازمانی مصوب شهرداری‌ها صادر شد.

وی ادامه داد: همچنین در تاریخ ۲۵ اسفند سال گذشته نیز سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور طی بخشنامه‌ای جزئیات نحوه بررسی شرایط متقاضیان را ابلاغ کرد.

سرپرست اداره کل منابع انسانی شهرداری مشهد تصریح کرد: بر اساس این بخشنامه شهرداری‌های کلانشهرها؛ باید افراد مشمول را بر اساس مدرک تحصیلی، سوابق تجربی و مصاحبه کتبی ارزیابی و نتایج را به همراه مستندات جهت بررسی و اخذ مجوز انعقاد قرارداد انجام کار معین بر اساس سهمیه تخصیصی در سامانه آمارنامه سازمان شهرداری‌ها ثبت و ارسال کنند.

وی در خصوص تعداد سهمیه شهرداری مشهد و مشمولان آن، تاکید کرد: تاکنون به طور رسمی تعداد سهمیه شهرداری‌ها اعلام نشده است؛ لیکن بر اساس ۱۰ درصد تعداد پست‌های سازمانی مصوب به نظر می‌رسد سهمیه شهرداری مشهد حداقل ۵۶۰ نفر باشد.

رحمانی گفت: با توجه به صراحت بخش نامه ابلاغی تمام کسانی که به هر نحو در مشاغل اصلی و تخصصی (اموری که در ساختار و تشکیلات مصوب شهرداری و سازمان‌های تابعه پیش بینی شده است) اشتغال داشته‌اند؛ می‌توانند در فرآیند ارزیابی قرار گیرند از این رو همکاران شاغل در شرکت‌ها و مؤسسات مشمول این بخشنامه نمی‌شوند.

وی در خصوص شاخص‌های ارزیابی و نحوه بررسی آن افزود: ۶۰ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز این فرآیند مربوط به سوابق تجربی افراد است به نحوی که در این مرحله به ازای هر سال سابقه ۴ امتیاز و برای تمامی سابقه بیمه فرد با هر نوع رابطه قراردادی و هر نوع شغلی به شرط حضور در شهرداری و سازمان‌های تابعه محاسبه خواهد شد.

رحمانی خاطرنشان کرد: همچنین ۲۰ امتیاز مربوط به مدرک تحصیلی می‌باشد که در مقطع کاردانی ۵ امتیاز، مقطع کارشناسی ۱۰ امتیاز، کارشناسی ارشد ۱۵ امتیاز و در مقطع دکتری ۲۰ امتیاز تعلق خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: علاوه بر آن ۲۰ امتیاز دیگر برای آزمون کتبی خواهد بود که طی برنامه‌ریزی های انجام شده تاکنون مقرر شد پس از پایان ماه مبارک رمضان و در صورت تأیید ستاد کرونا به صورت حضوری و توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برگزار شود که تاریخ آن متعاقباً اعلام خواهد شد.

سرپرست اداره کل منابع انسانی شهرداری مشهد گفت: در این خصوص و به جهت رعایت عدالت و ایجاد فرصت برابر برای مطالعه منابع و کسب آمادگی لازم برای شرکت در آزمون، فایل آموزشی مربوط به وظایف و مأموریت‌های شهرداری که توسط دفتر نوسازی و تحول اداری شهرداری به عنوان منبع ۱۰ سوال تخصصی شهرداری تهیه و تدوین شده که طی مکاتبه‌ای به اعضای محترم شورای اداری ارسال شده است.

وی افزود: همچنین در خصوص منبع ۱۰ سوال تخصصی رشته‌های تحصیلی مرتبط با پست‌های مصوب شهرداری نیز پس از تدوین جهت مطالعه همکاران ارسال خواهد شد.

رحمانی تاکید کرد: با توجه به بخش نامه موصوف، رعایت شرایط احراز الزامی است؛ لذا رشته‌های تحصیلی نامرتبط با وظایف و مأموریت‌های شهرداری قابل پذیرش برای ارزیابی در این فرآیند نیست. حداقل امتیاز لازم برای فرآیند تبدیل وضعیت ۴۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز خواهد بود.

وی در پاسخ به اینکه آیا سهمیه‌ای برای ایثارگران و معلولین در نظر گرفته شده است، گفت: طبق ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران درصدی از سهمیه تخصیص یافته به شهرداری، به ایثارگران معزز تعلق خواهد گرفت. در همین راستا در صورتی که ضوابطی مبنی بر تبدیل وضعیت قراردادی ایثارگران به شهرداری ابلاغ شود اطلاع رسانی خواهیم کرد.

سرپرست اداره کل منابع انسانی شهرداری مشهد ادامه داد: در رابطه با افراد دارای معلولیت هم با توجه به ضوابط بالادستی و پیرو استعلام انجام شده تا سقف ۳ درصد از مجموع سهمیه به ایشان تعلق خواهد گرفت.

وی در توضیح مشاغل تخصصی و اصلی، اظهار کرد: منظور از مشاغل اصلی و تخصصی، مشاغلی موجود در ساختار تشکیلاتی مصوب شهرداری‌ها است که شامل مشاغل برون سپاری شده مانند کارگزاری درآمدی، پلیس ساختمان، تأسیسات، نگهبانی، خدمات، رفت و روب و تنظیف شهری و امثال آن نمی‌شود. لذا همکارانی که با قرارداد حجمی (به شرط داشتن سابقه بیمه تأمین اجتماعی) که مشغول انجام وظایف اصلی و تخصصی شهرداری هستند با تأیید مدیر ارشد مجموعه، معاونت تخصصی ذی‌ربط در شهرداری، حراست و بازرسی می‌توانند در این فرآیند شرکت کنند، از این رو نیروهای حجمی غیر اداری و فاکتوری مشمول این بخش نامه نمی‌شوند.

رحمانی در رابطه با روش نظارت بر اجرای فرآیند، ادامه داد: برای شفافیت هرچه بیشتر و امکان نظارت دستگاه‌های نظارتی داخلی و بیرونی شهرداری، سامانه‌ای طراحی شده که تمامی فرآیند ارزیابی به صورت گام به گام قابل کنترل و بررسی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تعداد متقاضیان تبدیل وضعیت بیشتر از سهمیه تخصیصی خواهد بود؛ لذا در نهایت بخشی از همکاران تبدیل وضعیت خواهند شد. لذا طی دو ماه اخیر جلسات متعددی با همکاری کلانشهرها و سازمان شهرداری‌ها در خصوص تدوین پیش‌نویس مقررات استخدامی شهرداری‌ها که دولت مکلف است طی مدت کوتاه باقیمانده به تصویب هیأت وزیران برساند، برگزار شد که امیدواریم بخش دیگری از مشکلات همکاران رفع و دغدغه‌های ایشان کاهش یابد.

کد خبر 489693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.