روند صعودی آمار کرونا در اکثر استان های کشور

سخنگوی وزارت بهداشت از افزایش آمار کرونایی ها در اکثر استان های کشور خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیما سادات لاری در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در شهرستان اسفراین به خبرنگاران اظهار کرد: تعداد بیماران سرپایی کووید .۱۹ در بیشتر استان‌ها همچنان افزایشی است که این وضعیت موجب افزایش تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها در هفته‌های آینده خواهد شد.

وی افزود: در خراسان شمالی هم هنوز روند ابتلاء به ویروس کرونا کاهشی نیست و حتی اگر کاهشی شود، ۲ تا سه هفته دیگر شاهد روند افزایشی فوتی‌ها در استان خواهیم بود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با گلایه از نبود نظارت‌های کافی بر محدودیت‌های کرونایی و عادی انگاری در سطح کشور گفت: درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک هم زیر ۸۷ درصد است.

وی خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم شد و گفت: مردم در خانه‌ها بمانند.

وی با بیان اینکه درگیری ویروس کرونا در موج چهارم بیشتر به علت دورهمی های خانوادگی است گفت: تغییر وضعیت کرونایی به رفتار مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بستگی دارد و اگر مردم رعایت نکنند این موج طولانی خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز رضایت از روند واکسیناسیون در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: اجرای اولویت‌های واکسیناسیون با سرعت و دقت خوبی انجام شده و فردا پایان مرحله نخست اولویت‌های واکسیناسیون در خراسان شمالی است.

لاری افزود: فرایندهای خوبی در اجرای طرح واکسیناسیون برای جلوگیری از تجمع در محل و نظارت بر اجرای دقیق اولویت‌های تزریق واکسن کرونا پیش بینی و انجام شده است. آخرین قیمت‌های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: رکنا
کد خبر 489553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.