۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۵
بلیت پروازهای ترکیه ارزان شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: به دلیل استقبال نکردن مسافران از پروازهای ترکیه قیمت بلیت این مسیر کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش ایمنا، محمد حسن ذیبخش با بیان اینکه تمامی تورهای ترکیه همچنان لغو است، اظهار کرد: انجمن صنفی آژانس‌ها چندی پیش مکاتبه‌ای جهت جلوگیری از سردرگمی مسافران در کشور ترکیه درخواست ساماندهی مسافران در هتل‌ها و سایر خدمات گردشگری را مطرح کرده بود، که درباره این موضوع باید گفت، پروازهای ترکیه همچنان برقرار است، اما با توجه به شرایط خاص کشور ترکیه مسافری از این شرایط استقبال نمی‌کند.

به گفته وی تنها ۵ درصد از پروازها به ترکیه انجام می‌شود و با توجه به شرایط ایجاد شده در این کشور هیچکدام از مراکز تجاری، فروشگاه و یا مراکز گردشگری باز نیستند، بنابراین هم اکنون سفر به این کشور برای مسافران جذابیتی ندارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه به دلیل عدم استقبال مسافران نرخ بلیت این مسیر به طور چشمگیری کاهش یافته است، گفت: ۹۵ درصد از پروازها به ترکیه کاهش داشته و هیچکدام از آژانس‌ها هم حق فروش تور به ترکیه را ندارند.

ذیبخش اظهار کرد: باید انجمن صنفی آژانس‌های مسافرتی خود با میراث فرهنگی و گردشگری در رابطه با مشکلات ایجاد شده ناشی از لغو تورها سایر کشورها مکاتبه داشته باشد تا تمهیدات لازم را در این بخش در نظر بگیرند.

او درباره پروازهای هند و پاکستان هم گفت: تمامی پروازهای هند و پاکستان تا اطلاع ثانوی لغو شده و هیچکدام از آژانس‌ها و یا سایت‌های فروش بلیت حق فروش بلیت به این مقاصد را ندارند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور توضیح داد: با تمامی آژانس‌ها و یا سایت‌های فروش بلیت در این رابطه برخورد خواهد شد.

او با بیان اینکه هیچ پروازی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از هندوستان و پاکستان اجازه ورود به ایران و فرود در فرودگاه‌های کشور را نداشته است، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند بر اساس ضرورت با پروازهای کانکشنی ایرلاین‌های خارجی به هند سفر کنند، اما تا اطلاع ثانوی و تغییر نکردن مصوبات در این زمینه هیچیک از مسافرانی که به هند و پاکستان یا کشورهای ویژه سفر کرده‌اند، اجازه ورود به کشور را ندارند.

گفتنی است، از اواسط فرودین ماه با شیوع گسترده ویروس کرونا در بسیاری از کشورها از جمله ترکیه، هندوستان و پاکستان ستاد ملی مقابله با کرونا دستور داد که تمامی تورهای ترکیه لغو شوند و دو روز گذشته هم تمامی پروازهای هندوستان و پاکستان لغو شده است که با این وجود همچنان شاهد فروش بلیت در این مسیرها هستیم.

منبع: خبرآنلاین

کد خبر 489551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.