دستگیری قاتل فراری بعد از ۵ ماه

کشف سنگ‌های قاچاق، انهدام باند موادمخدر، دو کودک و ۶۰ فقره سرقت، دستگیری عامل انتشار تصاویر غیراخلاقی در فضای مجازی، دستگیری جاعل عناوین انتظامی، کشف سلاح غیرمجاز و دستگیری قاتل فراری را در بسته حوادث ایمنا بخوانید

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری ناجا از کشف سنگ‌های برلیان میلیاردی از مسافر خروجی به دوبی در فرودگاه امام (ره) خبر داد.

حسن مهری در خصوص جزئیات این خبر اظهار کرد: مأموران پلیس فرودگاه حضرت امام (ره) حین کنترل مسافران خروجی به مقصد دبی به محتویات کیف همراه یک مسافر مشکوک می‌شوند.

وی ادامه داد: پس از بررسی‌های لازم با حضور کارشناسان قاچاق و متخصص پلیس آن فرودگاه، مقدار ۱۵۰ گرم سنگ برلیان که در داخل شامپو و کیف دستی این مسافر جاسازی شده بود کشف و به دلیل عدم ارائه اسناد لازم، ضبط شد.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های پلیس پیشگیری ناجا ارزش تقریبی این سنگ‌ها را برابر نظر کارشناسان بیش از پنج میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: مسافر حامل برلیان‌های قاچاق دستگیر و همراه با پرونده انتظامی به مراجع قضائی معرفی شد.

یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم شد

رئیس مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به انهدام یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان‌های تهران و البرز، گفت: در بازرسی از مخفیگاه اعضای این باند بیش از ۵۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد.

علی عسکری افزود: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی از سوی مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، مشخص شد فردی با هویت معلوم در امر تهیه و توزیع مواد مخدر از نوع هروئین فعالیت گسترده‌ای دارد و تحت تعقیب پلیس مبارزه با مواد مخدر یکی از استان‌ها و متواری است که بر این اساس شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با بررسی بیشتر، مأموران دریافتند که متهم با هویت مستعار به تهران عزیمت کرده و با تشکیل باند، قصد دارد محموله قابل توجه هروئین را که از کشور افغانستان تهیه کرده را در استان‌های تهران و البرز و برخی از استان‌های غربی توزیع کند.

به دام افتادن دو کودک با ۶۰ فقره سرقت

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری ۲ کودک کولی که با سو استفاده از احساسات شهروندان اموال آن‌ها را سرقت می‌کردند، خبر داد و گفت: تا کنون ۶۰ مال باخته شناسایی شده است.

جلیل موقوفه‌ای افزود: دو کودک کولی شش و ۱۳ ساله که در تقاطع خیابان کارگر و فاطمی دست فروشی می‌کردند به اتهام سرقت گوشی بازداشت شدند.

وی ادامه داد: شیوه سرقت این دو کودک به این صورت بود که گوشی رانندگان پشت چراغ قرمز را می‌قاپیدند و پا به فرار می‌گذاشتند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران ابراز داشت: این دو کودک بعد از دستگیری به دادسرای اطفال معرفی و از آنجا راهی بهزیستی شدند.

دستگیری عامل انتشار تصاویر غیراخلاقی در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا شرق استان تهران از دستگیری عامل انتشار تصاویر غیر اخلاقی در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

رضا ملوکی افزود: در راستای ارتقا امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه و رصد فضای مجازی، یک پیج غیراخلاقی در شبکه اجتماعی اینستاگرام شناسایی شد که اقدام به انتشار عکس و فیلم‌های غیراخلاقی در فضای مجازی می‌کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بعد از اقدامات تخصصی و فنی تیم کارشناسان پلیس فتا، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و برای بررسی بیشتر با هماهنگی مقام محترم قضائی به این پایگاه پلیس دعوت شد.

این مقام مسئول افزود: متهم پس از مشاهده مستندات و ادله جرم بلافاصله به بزه انتسابی اعتراف کرد و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

دستگیری جاعل عناوین نظامی در پایتخت

رئیس پایگاه دهم پلیس امنیت تهران بزرگ از دستگیری فردی خبر داد که با نصب و جعل آرم و علائم ارگان‌های امنیتی و انتظامی از شهر وندان اخاذی می‌کرد.

یزدان سلیمان آبادی گفت: مأموران پایگاه دهم پلیس امنیت عمومی پایتخت در حالی گشت زنی در یکی از محله‌های حوالی ابوذر تهران به یک دستگاه خودروی پراید که با نصب چراغ و آرم و علائم ارگان‌های نظامی در حال تردد بود مشکوک و با رعایت کلیه موازین شرعی و قانونی اقدام به توقف خودرو کردند.

وی افزود: پس از توقف، راننده این خودرو اقدام به ارائه کارت شناسایی و حکم مأموریت یکی از ارگان‌های نظامی کشور کرد که با هوشیاری مأموران جعلی بودن این کارت محرز و بلافاصله وی به اتهام جعل و غصب شغل و عناوین نظامی دستگیر شد.

این مقام انتظامی گفت: متهم در بازجویی اولیه لب به اعتراف گشود و دلیل این کار را نیز اخاذی از شهروندان دانست.

کشف سلاح جنگی غیر مجاز

رئیس پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری متهمی که در فضای مجازی اقدام به فروش سلاح و مهمات جنگی می‌کرد، خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهم یک قبضه سلاح جنگی و مقادیری فشنگ جنگی کشف شد.

صادق قره باقری گفت: در رصدهای فضای مجازی مأموران پایگاه هشتم پلیس امنیت عمومی به دست آوردند که مدیر کانالی در شبکه‌های اجتماعی به تبلیغ فروش سلاح و مهمات جنگی می‌پردازد.

وی اضافه کرد: هویت و مخفیگاه متهم شناسایی و با هماهنگی‌های قضائی، تیمی از مأموران به مخفیگاه متهم در محدوده میدان حر اعزام و در بررسی‌های بیشتر از آن مکان یک قبضه سلاح جنگی و مقادیری فشنگ جنگی کشف شد.

دستگیری عوامل قتل بعد از ۵ ماه

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه گفت: مأموران پلیس با انجام تحقیقات گسترده و یافتن سرنخ‌های مهم موفق شدند عوامل قتل یکی از شهروندان در آذر سال گذشته را شناسایی و دستگیر کنند.

علی اکبر عیسی‌آبادی اظهار کرد: در روزهای پایانی آذر سال گذشته، مرد ۴۵ ساوجی در حالی که سوار بر موتورسیکلت از مسیر محل کار به سمت منزل در حال تردد بود، با تیراندازی افرادی ناشناس به قتل رسید.

وی افزود: بلافاصله بررسی تخصصی موضوع از سوی تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان آغاز شد و تحقیقات گسترده‌ای از دوستان و نزدیکان این فرد برای کشف معمای قتل صورت گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده و در انجام تحقیقاتی تخصصی و همچنین با بهره‌گیری از روش‌هایی نوین علمی از سوی کارآگاهان پلیس، سرنخ‌هایی از دست داشتن اعضای یک خانواده که از مدت‌ها قبل با مقتول اختلاف داشتند، در این رابطه به دست آمد.‌

کد خبر 489529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.