پدیده غالب در شرق و مرکز استان اصفهان وزش باد و گردوغبار است

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: امروز آسمان بسیاری از مناطق ابری است و گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتا شدید را خواهیم داشت وزش باد در مناطق شرقی و تا حدی مرکز استان با خیزش گرد و غبار محلی و کاهش کیفی هوا و دید افقی همراه است.

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تداوم امواج ناپایدار همرفتی در استان اصفهان، اظهار کرد: امروز آسمان بسیاری از مناطق ابری است و گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید را خواهیم داشت و شاهد وقوع رگبارهای موقتی و رعد و برق به ویژه نواحی شمال شرق، شمال، جنوب و شرق استان در ساعات بعد از ظهر دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: بارش‌های خفیف و پراکنده در مناطقی از جمله مورچه خورت و نائین با میانگین یک دهم میلی‌متر در شبانه روز گذشته رخ داده که این عدد در ایستگاه هواشناسی ثبت شده است در حالی که بارندگی بیشتری از ایستگاه‌های باران سنجی گزارش شده است.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق تغییر محسوسی ندارد، گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای کلانشهر اصفهان بین ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و ۱۴۰۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان است.

وی اضافه کرد: چوپانان خور و بیابانک با دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای ۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

هنرمند تصریح کرد: وزش باد در مناطق شرقی از جمله سجزی و تا حدی مرکز استان با خیزش گرد و خاک محلی و کاهش کیفی هوا و دید افقی همراه است.

کد خبر 489512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.