تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس مشهد مشخص شد

در این جلسه لایحه تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس شهر مشهد در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز (دوشنبه) در یکصد و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد لایحه برنامه‌ریزی و سرویس‌دهی ناوگان حمل و نقل همگانی با قید دوفوریت به تصویب رسید که براساس آن به شهرداری مشهد اجازه داده شد به منظور جلوگیری حداکثری از شیوع ویروس کرونا، نسبت به برنامه‌ریزی و سرویس‌دهی ناوگان حمل و نقل همگانی اقدام کند.

همچنین در ادامه این جلسه لایحه تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس شهر مشهد در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و در راستای اجرای ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی آئین نامه حمل و نقل دانش آموزان مدارس تعرفه بهای خدمات سرویس مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به صورت ماهیانه و به ازای هر نفر با جزئیات زیر تصویب شد.

حق الزحمه عوامل اجرایی مدیریت و نظارت بر حمل و نقل دانش آموزی به شرح جداول پیوست تعیین می‌شود.

خودروهای سرویس مدارس باید به منظور حفظ ایمنی و کرامت دانش‌آموزان، از منظر معاینه فنی و وضعیت ظاهری توسط شرکت‌های مجری بررسی و کنترل شوند و سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی مکلف به نظارت عالی بر حسن اجرای این موضوع و برخورد قانونی با تخلفات احتمالی‌باشد.

تعرفه خدمات سرویس مدارس استثنایی با افزایش ضریب ۳۰ درصد به مأخذ نرخ مصوبه محاسبه می‌شود.

حداکثر سرویس مجاز هر خودرو در هر شیفت دو سرویس است.

در مسیرهای بیش از هفت کیلومتر، به ازای هر کیلومتر پنج درصد (تا سقف ۲۵ درصد) به کرایه کل آن اضافه خواهد شد.

مسافت سرویس هر دانش‌آموز، به صورت میانگین مسیر رفت و برگشت منزل تا آموزشگاه محاسبه می‌شود.

تعرفه تعیین شده بر مبنای پنج روز در هفته محاسبه شده و در صورت لزوم، به ازای هر روز اضافی، ۲۰ درصد به نرخ مصوب اضافه می‌شود.

به منظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، گواهی صلاحیت سرویس مدارس استثنایی شهر مشهد به شکل رایگان صادر می‌شود.

با توجه به امکان تشدید شیوع ویروس کرونا، در صورتی که در مقاطعی از سال تحصیلی با تصمیم مراجع ذیصلاح، مدارس تعطیل باشند یا کلاس‌های حضوری تشکیل نگردد، می‌بایست کرایه سرویس مدراسِ دریافتی به تناسب مدت سرویس‌های انجام نشده، عیناً توسط آموزش و پرورش به اولیا عودت داده شود.

در این جلسه لایحه اصلاح ضوابط اعتبار پروانه‌های ساختمانی نیز تصویب شد و متقاضی باید پس از صدور پروانه یا مجوز شروع عملیات ساختمانی، در مهلت مندرج در پروانه یا مجوز صادره، نسبت به اتمام عملیات و اخذ گواهی پایان ساختمان اقدام کند.

در ادامه لایحه انتصاب سرپرست معاونت اداری و مالی و قائم مقام ذی‌حساب سازمان بازآفرینی فضاهای شهری تصویب شد.

همچنین لایحه اصلاحیه قرارداد مرمت احیا و نگهداری و بهره برداری از خانه تاریخی پیشه وران تصویب و به شهرداری مشهد اجازه داده شد نسبت به الحاق موادی به قرارداد مرمت، احیا، نگهداری و بهره‌برداری از خانه تاریخی پیشه‌وران به اقدامات لازم را انجام دهد.

در پایان این جلسه نیز لایحه صلح و تهاتر جرایم تأخیر مجمع خیرین مسکن ساز در پروژه‌های پایداری، سبحان و ابرار و لایحه تهاتر سهم الشرکه شرکت توسعه عمران بیمه با پروژه موسوم به K۲ واقع در خیابان کوه سنگی نیز به تصویب رسید.

کد خبر 489497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.