اجرای ۲ پروژه مهم عمرانی ترافیکی شهر قزوین

معاون فنی و عمرانی شهردار قزوین گفت: پروژه‌های مهم عمرانی ترافیکی شامل فاز ۲ نسیم شمال و کمربندی آیت الله باریک بین قزوین از پیشرفت خوبی برخوردار بوده و امسال تکمیل خواهند شد.

به گزارش ایمنا، محمد علمی در این باره اظهار کرد: پروژه کمربندی آیت الله باریک بین قزوین در دو فاز طراحی شده که عملیات اجرایی فاز نخست آن از تیرماه سال ۹۷ و فاز دوم نیز از بهمن ماه سال ۹۸ آغاز شده است.

وی با اشاره به طول پنج کیلومتری و عرض ۴۰ متری این پروژه، افزود: در حاشیه این طرح عمرانی مسیرهای سلامت، پیاده روی، فضای سبز، دوچرخه سواری، دو باند رفت و دو باند برگشت به همراه دو متر فضای سبز طولی در هر طرف دیده شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار قزوین با بیان اینکه این کمربندی از میدان شورا تا بلوار پیامبر اعظم (ص) امتداد خواهد یافت، تصریح کرد: فاز یک این پروژه عظیم به طور حتم امسال پایان می‌یابد و فاز دوم نیز با تملک‌های نهایی، ادامه خواهد یافت.

به گفته وی برای فاز نخست این پروژه ۲۵ میلیارد تومان و برای فاز دوم نیز ۵۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و تاکنون نیز ۲۸ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

علمی کاهش بار ترافیکی و کوتاه شدن مسیر شرق به شمال شهر قزوین را از مهم‌ترین ویژگی‌های این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: وجود دسترسی‌های آسان به میدان مینودر (غریب کش) و شهر الوند به همراه کاهش هزینه‌های سفر و مصرف سوخت نیز از دیگر ویژگی‌های مهم اجرای این کمربندی برای شهر خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن این پروژه در حاشیه بستر رودخانه فصلی باراجین، ساماندهی رودخانه را نیز همزمان با اجرای پروژه به انجام رسانده تا جایی که دیواره شرقی آن به شکل بتنی و دیواره غربی آن نیز به صورت دیوار سنگی اجرا شده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار قزوین یادآور شد: هم اکنون فاز نخست این پروژه با ۹۰ درصد و فاز دوم نیز با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی روبرو است و یکی از طرح‌های عمرانی مهم و حائز اهمیت شهر قزوین به لحاظ کاهش بار ترافیک شرق و شمال شهر به شمار می‌رود.

وی گفت: این پروژه همچنین به یکی از محیط‌های مفرح برای شهروندان تبدیل خواهد شد.

کاهش بار ترافیک جنوب و غرب شهر قزوین با ساماندهی جاده نسیم شمال

علمی با اشاره به ادامه اجرای عملیات فاز دوم طرح نسیم شمال، گفت: فاز نخست این پروژه، حدفاصل ورودی جاده رشت به تقاطع قزوین - اقبالیه به طول یک هزار و ۸۰۰ متر بود که آذرماه سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری قزوین هزینه بر جای گذاشته است، اظهار کرد: با توجه به اینکه عبور این مسیر از باغستان‌های سنتی قزوین می‌گذرد و در گذشته نیز از آن به عنوان جاده گاز استفاده می‌شد، شهرداری قزوین برای رفاه حال شهروندان و تسهیل در عبور خودروها اقدام به اصلاح، بهسازی و بازسازی این معبر کرد.

معاون فنی و عمرانی شهردار قزوین با بیان اینکه جاده نسیم شمال یکی از مسیرهای حیاتی مهم جنوب به غرب و شمال غرب شهر قزوین محسوب می‌شود، افزود: بدون شک با بهره برداری کامل این مجموعه شاهد کاهش محسوس ترافیک و افزایش سطح رضایتمندی شهروندان و مسافران عبوری خواهیم بود.

وی با اشاره به طول دو هزار و ۶۰۰ متری فاز دو این مسیر یادآور شد: اصلاح این جاده طی سه عملیات جداگانه شامل تثبیت بستر با دستگاه WR، مرحله دوم اجرای بیس سیمانی و در نهایت رویه بتنی آن است که هم اکنون پروژه وارد مرحله دوم خود شده و تا دو ماه دیگر نیز به پایان خواهد رسید.

علمی خاطرنشان کرد: در اجرای عملیات رویه بتنی این مسیر از تکنولوژی باندهای فرودگاهی استفاده شده که برای نخستین مرتبه در بخشی از آزادراه تهران - شمال به مورد اجرا درآمده و برای مرتبه دوم این تکنولوژی در قزوین مورد استفاده قرار گرفته است.

کد خبر 489496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.