عصرانه خبری شهرهای ایران در ششم اردیبهشت‌ماه

در این بسته خبری از تعیین نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری فردیس تا سیر صعودی تولید زباله در اسلام‌شهر و پیوستن منوجان و جیرفت به شبکه شهرهای خلاق را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم:

۳۵۰۰ متر مربع از معابر شهر ساری آسفالت شد

در راستای سهولت عبور و مرور شهروندان و بهسازی معابر، طی ۴۸ ساعت گذشته، ۳۵۰۰ مترمربع از خیابان‌های شهر ساری آسفالت شد.

بودجه ۵ میلیاردی تومانی شهرداری عنبران در سال ۱۴۰۰

مهدی احمدی، شهردار شهر عنبران گفت: برای بودجه ۱۴۰۰ شهر عنبران مبلغ ۴ میلیارد و ۹۴۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که از این مقدار ۲ میلیارد تومان سهم عمرانی و مابقی به هزینه‌های جاری تعلق خواهد گرفت.

ساخت «مینی ورلد» ملایر

حسین بابایی، شهردار ملایر اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره از جمله مجموعه مینی‌وُرلد را یکی از اولویت‌های شهرداری از ابتدای کار در این دوره شورای اسلامی شهر دانست و اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۳ المان تاریخی در مجموعه مینی‌ورلد با فعالیت ۲۸ اکیپ پیمانکاری در این مجموعه در دست اجرا و تکمیل است و برای تکمیل این مجموعه از اعتبارات جاری شهرداری هزینه شده است.

پیوستن منوجان و جیرفت به شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور

حسین اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از انتخاب شهرهای منوجان و جیرفت در رقابت بین ۳۶۷ شهر در اولین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور خبر داد.

اختصاص اعتبار برای نوسازی تجهیزات و امکانات آتش‌نشانی زنجان

بهادر امینی، معاون سازمان آتش نشانی زنجان با بیان اینکه مهمترین دغدغه سازمان وجود ماشین‌آلات فرسوده است که از سال ۶۰ مورد استفاده قرار گرفته‌اند، گفت: یکی از موضوعاتی که از سال گذشته پیگیر آن بودیم، افزایش بودجه سازمان در سال جاری و تأمین بخشی از نیازهای آتش نشانی بوده است؛ در این راستا ۶ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات آتش‌نشانی و ۵ میلیارد تومان برای تکمیل ایستگاه آتش نشانی گلشهر و همچنین احداث ایستگاه آتش‌نشانی در کنار سبزه‌میدان هزینه شده است.

نامگذاری «روز سنه» برای سنندج

حشمت‌اله صیدی، شهردار سنندج گفت: نامگذاری «روز سنه» و ثبت سنندج به عنوان «شهر خلاق موسیقی» در جهان دو رویداد فرهنگی و ماندگار است که آداب و سنن گذشته را احیا و معرفی خواهد کرد.

ضرورت تشدید نظارت‌ها در شهرستان البرز

محمد نصیری، فرماندار شهرستان البرز گفت: تشدید نظارت‌های شهرداری و نیروی انتظامی در کنترل تردد در جاده سلامت، بوستان‌ها و آرامستان‌های شهرستان البرز امری ضروری است.

سیر صعودی تولید زباله توسط شهروندان اسلام‌شهری

بهزاد بذرگری، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری اسلامشهر با اعلام نگرانی از شیب تند تولید زباله در اسلامشهر خاطرنشان کرد: شهروندان اسلامشهری به طور میانگین روزانه ۲۸۰ تن زباله تولید می‌کنند و این روند افزایشی هزینه بسیار بالایی را برای جمع آوری و دفن آن به مجموعه مدیریت شهری تحمیل می‌کند.

تعیین نرخ کرایه تاکسی‌های درون شهری فردیس

علی امیری، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر فردیس گفت: با توجه به شرایط موجود و اجباری شدن حداکثر تعداد ۳ نفر سرنشین در شرایط کرونایی، استهلاک خودرو، هزینه‌ها و معیشت رانندگان تاکسی، و نظر به استفاده عموم شهروندان از خدمات حوزه حمل و نقل عمومی، علیرغم اینکه در اکثر شهرها کرایه‌ها بالغ بر ۳۰ درصد افزایش داشته است، در شهر فردیس، به تناسب خطوط و خدمات ارائه شده تا ۲۵ درصد افزایش نرخ کرایه تاکسی مصوب و ابلاغ شده است.

طرح مناسب سازی میدان قدس قزوین تهیه شد

سعید جهانگیری، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: به منظور تردد ایمن عابران پیاده از محدوده میدان قدس، طرح مناسب سازی گذرگاه عرضی عابرپیاده میدان قدس تهیه شده است.

کد خبر 489490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.