پیوند دوباره شهروندان آمریکایی با طبیعت در پساکرونا

سن خوزه، در کالیفرنیای آمریکا، به زودی میزبان پارکی عمودی خواهد بود که با طراحی اعجاب‌انگیز خود، گرایش مردم به فضاهای عمومی در پساکرونا را افزایش خواهد داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در پی انتشار ویروس کرونا مردم در سراسر جهان از اهمیت فضاهای عمومی و پارک‌ها بیش از پیش آگاه شده‌اند و این در حالی است که اغلب آن‌ها از ترس ابتلاء به بیماری، رفتن به این مکان‌ها را محدود کرده‌اند. با این وجود، بسیاری از مردم نیز با حفظ فاصله ایمن از دیگران و استفاده از ماسک، دقایق و حتی ساعاتی از روز خود را در مکان‌هایی با پوشش سبز سپری می‌کنند تا از این طریق، سلامت جسمی و روانی را برای خود به ارمغان آورند. برخی از برنامه‌ریزان در سراسر دنیا نگرانند که مبادا دوری مردم از پارک‌ها به روندی دائمی در میان آنان تبدیل شود چرا که این امر می‌تواند نشاط شهروندی و پویایی شهری را به حداقل برساند.

البته بسیاری از برنامه‌ریزان نیز برای پیوند ساکنان با فضاهای عمومی از خلاقیت‌های متعددی بهره گرفته و سعی کرده‌اند از طریق بازطراحی این فضاها، یک بار دیگر شهروندان را با پارک‌ها آشتی دهند. گروهی از خلاقان کالیفرنیایی یکی از شگفت‌انگیزترین طرح‌های پیشنهادی برای احداث پارک‌های شهری در این دوران را ارائه داده‌اند که البته تا کنون به مرحله اجرا نرسیده است.

پیوند دوباره شهروندان آمریکایی با طبیعت در پساکرونا

این افراد قصد دارند در مرکز کلانشهر سن خوزه پارکی عمودی طراحی کنند که بازدیدکنندگان خود را در مسیری دایره‌ای و پوشیده از گل‌ها و گیاهان زیبا، به ارتفاعات بلند هدایت می‌کند. این فضای عمومی اعجاب‌انگیز که به علت شکل مدور خود، قرار است "حلقه سن خوزه" نام گیرد، مفهوم اتحاد کنونی و پیوستگی با تاریخ را در ذهن مردم شهر یادآوری می‌کند.

طراحان حلقه سن خوزه ادعا کردند که مقامات رسمی شهر قصد داشتند تصویر جدیدی از آن در دوران پساکرونا به وجود آورند و این افراد با ارائه طرح خود امیدوارند آغازی دوباره را برای شهر رقم بزنند. این فضای سبز زیبا، همچون یک اثر هنری در مرکز شهر جلوه‌نمایی خواهد کرد و برای بازدیدکنندگان، امکان تماشای چشم‌اندازهای بی‌نظیر اطراف را از ارتفاعات بلند فراهم خواهد آورد.

پیوند دوباره شهروندان آمریکایی با طبیعت در پساکرونا

کد خبر 489487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.