فاز نخست دومین بوستان کشاورزی مشهد تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با اشاره به پیشتاز بودن این کلانشهر در زمینه توسعه بوستان‌های کشاورزی شهری در ایران، از بهره‌برداری فاز اول دومین بوستان کشاورزی شهری در تیر ماه سال جاری خبر داد.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عملیات احداث بوستان کشاورزی شهری مهندس شهرستانی، واقع در خیابان حر، به عنوان دومین بوستان کشاورزی شهری ایران پس از کشت پارک مشهد، از سال گذشته آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: این بوستان در فضایی به وسعت بیش از ۷۳ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال در حاشیه شهر مشهد در حال احداث است که تاکنون پیشرفت فیزیکی ۲۲ درصدی داشته و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، فاز نخست آن در تیر ماه سال جاری آماده بهره برداری خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد خاطرنشان کرد: بوستان‌های کشاورزی شهری علاوه بر ایجاد فضایی مفرح برای شهروندان، عرصه‌ای برای تولید محصولات ارگانیک، افزایش مشارکت اجتماعی و کمک به معیشت خانواده‌ها هستند و با توجه به جایگاه مهم تولیدات محصولات کشاورزی در اقتصاد کشور، توسعه این نوع از بوستان‌ها به ویژه در مناطق حاشیه‌ای کلان‌شهرها، می‌تواند برای اشتغال و رونق تولید بستر مناسبی فراهم کند.

کد خبر 489463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.