هزینه ۸۰ میلیارد ریالی برای نگهداری و اصلاح فضای سبز کاشان

معاون خدمات شهری منطقه دو شهرداری کاشان از صرف هزینه ۸۰ میلیارد ریالی برای اقدامات نگهداری و اصلاح فضای سبز این منطقه در سال گذشته خبر داد.

محمدرضا مکاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این میزان اعتبار به منظور آبیاری، کود دهی، چمن‌زنی، سمپاشی، علف زنی، آبرسانی و برخی دیگر از اقدامات حوزه فضای سبز منطقه دو در سال گذشته صرف شده است.

وی از کاشت دو هزار اصله نهال و واکاری درختان معابر و پارک‌ها سطح منطقه خبر داد و افزود: احداث پارک اهل قلم به مساحت ۱۴۷ هزار متر مربع به عنوان یکی از سیاست‌های شهرداری منطقه دو در توسعه فضای سبز شهری است.

معاون خدمات شهری منطقه دو شهرداری کاشان خاطرنشان کرد: در این مدت چهار میلیارد و ۱۱۶ میلیون و ۶۹۰ متر مربع چمن زنی (در ۳۰ نوبت)، سم‌پاشی ۸۴۰۰ اصله درخت در سه دوره، کود دهی کل عرصه چمن به متراژ ۱۳۷ هزار مترمربع، کود دهی به صورت مایع و حیوانی در کل عرصه به مساحت ۱۴ هکتار و علف‌زنی معابر در سه دوره به وسعت پنج هکتار انجام شده است.

وی افزود: ۱۶۸۰۰ مترمربع هرس پرچین، نگهداری درختان معابر به مساحت ۱۶۵۰۰ مترمربع، نگهداری چمن به صورت روزانه به مساحت ۱۳۷۰۰۰ مترمربع، حذف سرشاخه‌ها خشک به تعداد ۵۰۰ اصله و تعویض گل فصلی به مساحت ۱۳۷۰۰ مترمربع در سه نوبت از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت بوده است.

معاون خدمات شهری شهردار منطقه دو با اشاره به ۱۴۱ هزار مترمربع فضای سبز پارک‌های سطح منطقه دو و تاکید بر ضرورت صیانت شهروندان از فضاهای سبز شهری افزود: استفاده از مشارکت مردمی به عنوان یک نیاز و ضرورت در نگهداری از فضاهای سبز همیشه مطرح بوده و شهروندان باید با همیاری، فضای سبز موجود را به صورت طبیعی و زنده نگه دارند.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی مناسب برای توسعه فضای سبز و درختکاری و حفاظت و حراست از فضاهای سبز شهری، اضافه کرد: کاهش آلودگی هوا، تعدیل دما، افزایش رطوبت نسبی و جذب گرد و غبار از جمله پیامدهای توسعه فضای سبز شهری است که وظیفه مدیران شهری را در گسترش این گونه فضاها دو چندان می‌کند.

مکاری با یادآوری نقش و ضرورت ایجاد بوستان‌های محلی افزود: لوله گذاری و آبیاری قطره‌ای بلوار گلستان و بلوار سلامت و حذف تانکر، ایجاد پوشش جهت درختان نارون برای جلوگیری از آفات و بیماری‌ها و پیگیری مداوم توسط گیاه پزشک، حذف برگ‌های سوزنی داخل درختان کاج سطح معابر، شستشوی درختان، بهسازی فضای سبز میادین، ایجاد تشتک جهت درختان سطح معابر، هرس و آرایش درختان زیتون و سرو شیراز از دیگر اقدامات انجام شده است.

کد خبر 489457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.