۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
اصفهان در قاب صدر نوشته‌ها

نسخه الکترونیکی مجموعه مقالات مرحوم "سید محمد صدر هاشمی" با عنوان "اصفهان در قاب صدر نوشته ها" رونمایی می‌شود.

به گزارش ایمنا، رضوان پور عصار، مدیر مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل با اشاره به برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان، اظهار کرد: رونمایی از نسخه الکترونیکی مجموعه مقالات مرحوم "سید محمد صدر هاشمی" به همراه مراسم بزرگداشت این شخصیت فرهیخته در قالب فیلم مستند توسط مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل برگزار می‌شود.

وی افزود: سید محمد صدر هاشمی شخصیت فرهیخته فرهنگی اصفهان در عصر پهلوی بود که علاوه بر روزنامه نگاری و انتشار روزنامه "چهل ستون"، تاریخ جراید و مجلات ایران را در سه جلد گردآوری کرد که اقدامی مهم در تاریخ مطبوعات کشور تلقی می‌شود.

مدیر مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل، گفت: تعدادی از مقاله‌های صدر هاشمی در روزنامه و مجلات مربوط به اصفهان بوده که در مجموعه‌ای نفیس و در قالب کتاب الکترونیک گردآوری شده است تا در اختیار محققان و متخصصان اصفهان شناسی قرار گیرد، چرا که دسترسی به این مقالات دشوار است و می‌تواند چراغ راه پژوهش در اصفهان شناسی قلمداد شود.

پور عطا تصریح کرد: برخی از مقالات صدر هاشمی نیاز به بازخوانی و بازنویسی داشت که به همراه اصل تصویر روزنامه و اسکن مجله در این کتاب الکترونیک آورده شده تا در دسترس اصفهان شناسان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مستندهای تهیه شده در این خصوص در مراسم بزرگداشت شخصیت سید محمد صدر هاشمی در فضای مجازی به نمایش در می‌آید.

مدیر مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل، افزود: مجموعه‌ای از تازه‌های نشر مرکز اصفهان شناسی نیز در این هفته رونمایی می‌شود که می‌توان به کتاب «یه وخدی بود» اشاره کرد. این کتاب روایت اصفهان دیروز به سرایش حسن رشتیان در قالب شعر به لهجه اصفهانی است.

اصفهان در قاب صدر نوشته‌ها

کد خبر 489445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.