تعداد مرگ و میر در اصفهان نسبت به دیگر استان‌ها کمتر بوده است

استاندار اصفهان گفت: تعداد مرگ و میر در استان اصفهان نسبت به دیگر استان‌های کشور کمتر بوده و این در حالی است که استان اصفهان جمعیت سالمند زیادی دارد و حتی سالمندان دیگر نقاط کشور نیز در این استان زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی صبح دوشنبه در بیست و سومین آئین پویش ره سلامت و مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونای انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا با بیان این که امروز روز بسیار بزرگ و مهمی برای کشور است، اظهار کرد: یکی از خلاقیت‌های علمی کشور در حال رقم خوردن است و امیدواریم این واکسن هر چه زودتر به تولید انبوه برسد.

وی افزود: تولید واکسن یکی از مباحث پیچیده ایمنی شناسی است. ایمنی شناسی، امروز رنج‌های مختلفی دارد که یکی از آنها واکسن است.

استاندار اصفهان در خصوص تولید واکسن در بحران کرونا، اضافه کرد: توجه به ابعاد مختلف تولید واکسن در کشور در بحران کرونا بسیار مناسب بوده و وزیر بهداشت در این زمینه تأثیر بسزایی داشته و تخصص وی در این زمینه بسیار مؤثر بوده است.

رضایی با توضیح این که سرعت واکسیناسیون در کشور بالا رفته و دلیل آن همدلی و همکاری بین مسئولان است، گفت: قطعاً وزیر بهداشت این مسئله را مدیریت کرده و این مهم در دنیا بی‌بدیل است.

وی ادامه داد: تعداد مرگ و میر در استان اصفهان نسبت به دیگر استان‌های کشور کمتر بوده و این در حالی است که استان اصفهان جمعیت سالمند زیادی دارد و حتی سالمندان دیگر نقاط کشور نیز در این استان زندگی می‌کنند. همدلی خوبی در مدیریت استان در بخش‌های مختلف وجود دارد و تمام درخواست‌های سیستم بهداشت و درمان در کمترین زمان ممکن محقق شده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: ضروری است که در برخی از زمینه‌ها با توجه به توانایی استان‌ها، برخی اختیارات را به آنها واگذار کنند تا بتوان مدیریت بهتری را برای کنترل بیماری کرونا انجام داد.

رضایی خاطرنشان کرد: در موج چهارم کرونا در خوزستان، استان اصفهان معین بود و همواره پذیرای بیماران دیگر استان‌ها بوده است؛ امیدواریم مسئولان در زمینه اختصاص واکسن نگاه ویژه‌ای به این استان داشته باشند.

کد خبر 489406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.