روز سنه زمینه‌ای برای معرفی سنت‌های گذشته سنندج است

شهردار سنندج گفت: نامگذاری «روز سنه» و ثبت سنندج به عنوان «شهر خلاق موسیقی» در جهان دو رویداد فرهنگی و ماندگار است که آداب و سنن گذشته را احیا و معرفی خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، حشمت‌الله صیدی در این باره اظهار کرد: براساس طرح شورای شهر و مصوبه شورای فرهنگی عمومی استان روز ششم اردیبهشت به نام «روز سنه» در تقویم محلی نام‌گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: استان کردستان دارای پیشینه تاریخی است و غنای فرهنگی، هنری و آداب و رسوم بسیار زیبای این استان همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

شهردار سنندج گفت: سنندج به عنوان مرکز استان کردستان همواره خاستگاه هنرمندان، مفاخر و مشاهیر برجسته‌ای بوده و از لحاظ موقعیت جغرافیایی و همچنین وجود آثار تاریخی و باستانی در این شهر به یکی از شهرهای مهم کردنشین در ایران تبدیل شده است.

وی افزود: معرفی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری و اقتصادی این شهر به تمام دنیا وظیفه تمامی دستگاه‌ها است و اقدامات فرهنگی بهترین روش برای معرفی زیبای‌های این شهر به جهانیان است.

صیدی گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج در این دوره اقدامات فرهنگی مناسبی را در راستای معرفی هر چه بهتر سنندج به تمام ایران و جهان صورت داد.

وی عنوان کرد: پیگیری برای نام‌گذاری ششم اردیبهشت ماه در تقویم محلی بنام «روز سنه» یکی از اقدامات مهم و فرهنگی شهرداری و شورا در این دوره بود.

شهردار سنندج افزود: یکی دیگر از اقدامات مهم و ماندگار شهرداری و شورای شهر در این دوره، پیگیری برای ملحق‌شدن سنندج به شبکه شهرهای خلاق یونسکو بود که خوشبختانه این امر محقق شد و اکنون سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی در یونسکو ثبت شده است.

وی اضافه کرد: می‌توان از طریق این دو رویداد مهم و ماندگار فرهنگی در جهت احیا آداب و رسوم گذشتگان و همچنین معرفی هنرمندان و جاذبه‌های گردشگری به تمام دنیا استفاده کرد و در راستای جذب سرمایه‌گذار به منظور اجرای طرح‌های عمرانی، اقتصادی و رفاهی در سطح شهر گام برداشت.

صیدی گفت: سال گذشته همچنین شهرداری و شورای شهر با همکاری دانشگاه آزاد اقدام به تدوین دانش نامه سنندج کرد که این اقدام مهم هم می‌تواند در معرفی هر چه بهتر سنندج به نسل‌های آینده تأثیرگذار باشد.

وی ضمن تبریک مجدد "روز سنه" از تمامی شهروندان و صاحب نظران درخواست کرد: شهرداری و شورای شهر را در جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای کاهش مشکلات سطح شهر یاری کنند.

منبع: فارس

کد خبر 489403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.