اجرای طرح آموزش مشاغل پر زباله در آستارا

شهردار بندر آستارا از اجرای طرح آموزش مشاغل پرزباله با هدف تفکیک زباله از مبدا و کاهش تولید پسماند برای نخستین بار در این شهر خبر داد.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در مشاغل پر زباله‌ای مثل تعمیرگاه خودرو، صافکاری، رستوران و کافی شاپ طرح تفکیک زباله از مبدا و کاهش تولید پسماند بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: شهرداری با مشارکت یکی از شرکت‌ها برای نخستین بار با انجام زون بندی مشاغل مختلف پر زباله در آستارا، آموزش آن‌ها را در راستای نحوه طرح تفکیک زباله در مبدا و راهکارهای کاهش تولید پسماند در دستور کار قرار داده است.

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: چهارمین مرحله از آموزش شهروندان در منازل از دی ماه سال گذشته آغاز شد و همچنان ادامه دارد، اما در حال حاضر به دلیل قرار گرفتن آستارا در وضعیت قرمز کرونا آموزش مشاغل پر زباله متوقف شده است که به محض عادی شدن وضعیت این شهرستان آموزش مشاغل از سر گرفته خواهد شد.

وی افزود: در این طرح علاوه بر آموزش مشاغل مختلف پر زباله، کارتن پلاست یا باکس‌های پلاستیکی در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا کار تفکیک زباله را در محل کسب خود انجام دهند.

معیتی یادآور شد: در طرح آموزش شهروندان آستارایی در منازل، ماسک، کیسه پلاستیکی و بروشورهای آموزشی نیز در بین آنان توزیع می‌شود.

وی گفت: در طرح تفکیک زباله از مبدا، آستارا به شش زون تقسیم شده است و روزانه با ۹ خودرو وانت، سه تا هفت تن زباله خشک از مبدا در این شهر جمع آوری می‌شود.

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: روزانه به طور میانگین ۷۰ الی ۸۰ تن زباله در شهر آستارا تولید می‌شود و این مقدار در زمان حضور مسافران به ۱۱۰ تن در روز افزایش می‌یابد و پس از جمع آوری توسط نیروهای خدمات شهری در محل دفن زباله ۱۷ هکتاری داداش آباد دفن می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 489342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.