جلوگیری از دفن غیربهداشتی پسماندهای شهر

شهردار مشهد نوشت: یکی از مهم‌ترین اتفاقات در حوزه محیط زیست، مدیریت پسماند و جلوگیری از ایجاد آلودگی است؛ موضوعی که با جدیت در طول این دو سال پیگیری شده و اکنون یکی از دستاوردهای مهم آن آماده بهره برداری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا کلائی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"مردم نازنین مشهد، سلام

یکی از مهم‌ترین اتفاقات در حوزه محیط زیست، مدیریت پسماند و جلوگیری از ایجاد آلودگی است؛ موضوعی که با جدیت در طول این دو سال از سوی همکارانم در حوزه خدمات شهری پیگیری شده و حالا یکی از دستاوردهای مهم آن آماده بهره برداری است. بزرگترین لندفیل مهندسی-بهداشتی (دفن پسماند) کشور که باعث می‌شود تا از دفن غیربهداشتی زباله‌ها و پسماندها که ثمره‌اش نفوذ شیرابه‌ها به آب‌های زیرزمینی است جلوگیری بشود و آسیب‌رسیدن به محیط زیست کاهش مؤثری پیدا کند. ایجاد لندفیل یکی از جدیدترین متدهای دفن پسماند در دنیاست و خوشحالم که حالا ما در مشهد بزرگ‌ترین لندفیل کشور رو داریم و در مسیر مشهد یک الگو با موفقیت گام بر می‌داریم.

خوبه بدونید که ما روزانه در حدود ۲ هزار تن پسماند و زباله رو در مشهد جمع‌آوری می‌کنیم و از این میزان حدود ۷۰ درصد مواد آلی هستند که بخش مهمشون به شیرابه تبدیل می‌شود و نداشتن پروژه‌ای مثل لندفیل، می‌تونه در آینده یک فاجعه محیط زیستی رو با توجه به آلوده شدن آب‌های زیرزمینی برای شهر و شهروندان رقم بزند. در حقیقت ایجاد لندفیل مسئولیت ما در مدیریت شهری مشهد نبود، اما مثل تعدادی دیگه از پروژه‌ها وارد گود شدیم و از حمایت اعضای محترم شورای اسلامی شهر هم بابت حمایت هاشون ممنونم.

از متخصصین و کارشناسان دانشگاهی به‌ویژه مؤسسه همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) که توی احداث این پروژه بزرگ همراه و همکار ما بودن هم سپاسگزارم. به آقای دکتر یعقوبی و همکاران‌شون در معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد و مهندس کریمیان در سازمان مدیریت پسماند برای به ثمر نشوندن این پروژه مهم در شهرمون هم خداقوت و دستمریزاد می‌گویم.
تو هر شرایطی میشه کار کرد.

من مشهد را دوست دارم. "

کد خبر 489339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.