مصرف قارچ را فراموش نکنید/ ۱۴ دلیل برای خوردن انبه

شناخت بهترین ویتامین‌ها برای پوست، نکات تغذیه‌ای و تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا، بهترین راه حل برای کاهش وزن در ماه رمضان، ۱۴ دلیل برای خوردن انبه، تأثیر سیب در پیشگیری از ابتلاء به سرطان و لزوم مصرف قارچ را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میوه انبه نه تنها طعم خوبی دارد بلکه دارای فواید زیادی برای سلامتی است؛ مبارزه با سرطان، پاک سازی پوست، کنترل سطح کلسترول بالا، تنظیم دیابت، قلیایی‌سازی بدن، داشتن چشم‌های سالم، تقویت کننده قوای جنسی، راهی برای کاهش وزن، هضم خوب غذا کمک، جلوگیری از گرما زدگی، تقویت سیستم ایمنی بدن، تمیز کردن پوست، بهبود تمرکز و حافظه و حاوی مقدار زیادی آهن ۱۴ دلیل سالم و لازم برای خوردن انبه در تابستان است.

مصرف قارچ را فراموش نکنید/ ۱۴ دلیل برای خوردن انبه

نکات تغذیه‌ای و تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا

یک متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی گروه تغذیه بالینی و رژیم درمانی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی، در خصوص نقش تغذیه سالم در پیشگیری از کرونا عنوان کرد: دریافت زیاد مایعات بدون کافئین به آحاد جامعه توصیه می‌شود، چرا که مایعات دارای کافئین همچون چای، قهوه و نوشابه‌های مشکی موجب دفع آب از طریق ادرار با سرعت بسیار بالا می‌شوند، اما آب باید در بدن باقی بماند تا سیستم ایمنی بدن، عملکرد بهتری داشته باشد.

گلبن سهراب، افزود: در شرایط کرونا بهتر است گیاهان ضد التهابی شامل سیر، زنجبیل، زردچوبه و فلفل و سبزیجات از قبیل کدو حلوایی، کلم قرمز را در برنامه غذایی خود داشته باشیم و از مواد غذایی که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده، پرهیز کنیم. وی همچنین بر پرهیز از مصرف مواد غذایی حاوی قندهای ساده و نبات، فست فودها و هر غذای حاوی روغن جامد تاکید کرد.

عضو هیئت علمی گروه تغذیه بالینی رژیم درمانی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره بهداشت مواد غذایی در شرایط کرونا، گفت: درباره انتقال کرونا از طریق مواد غذایی مستنداتی وجود ندارد، اما غذا خوردن در کافی‌شاپ و رستوران‌ها به دلیل اینکه مجبور به برداشتن ماسک می‌شویم، خطر انتقال بیماری را تشدید می‌کند، بنابراین توصیه ما این است که غذای بیرون را در خانه و پس از گرم کردن مصرف کنیم.

شناخت بهترین ویتامین‌ها برای پوست

مارینا شستووا متخصص زیبایی در کلینیک زیبایی و سلامت اعلام کرد داشتن پوست تمیز و درخشان نتیجه یک رژیم مناسب است باید در آن ویتامین‌هایی مثل ویتامین A، E، C و B وجود داشته باشد.

این متخصص، اظهار کرد: ویتامین سی تأثیر مثبتی بر دیواره عروق دارد، بنابراین باید در رژیم غذایی مویز، لیمو، پرتقال، انگور فرنگی و اسفناج را بگنجانید. ویتامین E مهم است - آنتی‌اکسیدانی که باعث تجدید سلول می‌شود: ویتامین ای در آووکادو و کلم بروکلی وجود دارد. ویتامین A نیز یک آنتی‌اکسیدان است و مقدار زیادی از آن در سیب‌زمینی، هویج، انبه وجود دارد. گندم سیاه منبع ارزشمند ویتامین‌های گروه B است.

کمبود ویتامین B می‌تواند منجر به پیری زودرس پوست، ایجاد لکه‌های تیره، ترک در گوشه‌های دهان و التهاب لب شود. بیشترین ویتامین E در بادام خشک، دانه کاج، فندق و تخمه آفتابگردان وجود دارد. ویتامین‌های فوق‌العاده در آجیل‌ها غنی از ویتامین‌های گروه B، به‌خصوص B۱ و B۶ هستند و همچنین دارای غلظت بالایی از مس، فسفر، منیزیم، منگنز و سلنیوم هستند. بادام به طور کلی از ترکیب ویتامین و مواد معدنی یکسان، با محتوای بالای ویتامین B۲ متمایز می‌شود و دانه کاج سرشار از ویتامین A نیز است.

مصرف قارچ را فراموش نکنید/ ۱۴ دلیل برای خوردن انبه

بهترین راه حل برای کاهش وزن در ماه رمضان

مطالعات اخیر نشان داده است که برخی مکمل‌های غذایی مانند منیزیم توانایی سوزاندن مؤثر چربی‌ها را در بدن دارند، پزشکان برای اطمینان از سوبه گفته متخصصان تنها مصرف یک دز منیزیم در روز کافی استزاندن چربی‌ها در بدن، مصرف منیزیم را بعد از غذا در ماه رمضان توصیه می‌کنند، زیرا منیزیم به کنترل سطح قند خون کمک می‌کند، به خصوص اگر جزو افرادی هستید که شیرینی، مواد قندی یا غذاهای چرب زیاد استفاده می‌کنید.

در روزهای عادی توصیه می‌شود که منیزیم را مستقیماً قبل از خواب مصرف کنید، زیرا حاوی اسید تریپتوفان است و به فرد کمک می‌کند تا به میزان کافی بخوابد. اما توصیه می‌شود از مصرف بیش از حد منیزیم خودداری کنید تا از ایجاد اثرات منفی مانند استرس و افسردگی جلوگیری شود، به گفته متخصصان تنها مصرف یک دز منیزیم در روز کافی است.

مصرف قارچ را فراموش نکنید

بر اساس پژوهشی جدید، محققان آمریکایی مصرف بیشتر قارچ را با خطر پایین‌تر ابتلاء به سرطان مرتبط دانسته‌اند، طبق این پژوهش، تنها خوردن ۱۸ گرم قارچ، خطر بیمار شدن را تا ۴۵ درصد کاهش می‌دهد.

افزودن قارچ بیشتر به وعده‌های غذایی، خطر ابتلاء به سرطان را کاهش می‌دهد. کارشناسان آمریکایی تحلیلی را بر اساس ۱۷ پژوهشی که درباره سرطان در سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۲۰ به چاپ رسیده بود، به انجام رساندند تا از این طریق، به ارتباط میان مصرف قارچ و سرطان پی ببرند.

این تیم پژوهشی که این تحقیقات را به انجام رساندند، دریافتند ۱۸ گرم شامل یک هشتم تا یک چهارم یک فنجان پر یا معادل یک قارچ متوسط است. پیش از این هم چندین پژوهش، مصرف قارچ را با کاهش خطر ابتلاء به سرطان از جمله سرطان پروستات یا سرطان دهانه رحم مرتبط دانسته بود. قارچ‌ها منبع مناسبی از پروتئین، ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها هستند.

مصرف قارچ را فراموش نکنید/ ۱۴ دلیل برای خوردن انبه

تأثیر سیب در پیشگیری از ابتلاء به سرطان

متخصص تغذیه روس در خصوص ماهیت عناصر موجود در سیب و تأثیر آن بر سلامتی، اظهار کرد: سیب یک محصول سالم به شمار می‌رود و دارای مقادیر زیادی فیبر است که وجود آن برای عملکرد روده ضروری است. همچنین این میوه پرطرفدار حاوی آهن بوده و برای کسانی که گوشت مصرف نمی‌کنند منبع خوبی از آهن محسوب می‌شود.

اولگا اشمیلوا، افزود: سیب، به خصوص سیب‌هایی که غیر شیرین اند، دارای مقدار اندکی فروکتوز هستند و گزینه مناسبی برای افرادی که از اضافه وزن رنج می‌برند و مقاومت به انسولین دارند، محسوب می‌شوند، چرا که این افراد میزان زیادی گلوکز دریافت نمی‌کنند و بار لوزالمعده به حداقل می‌رسد.

وی تصریح کرد: من فکر می‌کنم ویژگی‌های ذکر شده برای گنجاندن سیب در رژیم غذایی هر روزه کافی است و من به عنوان یک متخصص تغذیه خوردن سیب را به صورت میان وعده توصیه می‌کنم، چرا که دارای کالری اندکی است. ویتامین C موجود در سیب، یک آنتی اکسیدان است که به نوبه خود، نقشی اساسی در پیشگیری از سرطان دارد.

کد خبر 489281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.