آثار شیخ‌بهایی زینت بخش کلانشهر اصفهان است

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آثار به جا مانده از شیخ بهایی بر چهره اصفهان، سالهاست که زینت بخش شهر و تأثیرگذار بر ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی در این شهر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن امروز (یکشنبه) در یکصد و شصت و هشتمین جلسه جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به سوم اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت شیخ بهایی، روز معمار و آغازین روز هفته فرهنگی اصفهان، اظهار کرد: آثار به جا مانده از شیخ بهایی بر چهره اصفهان، سالهاست که زینت بخش شهر و تأثیرگذار بر ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی در این شهر بوده است و این موضوع گویای نقش معماری در توسعه شهری و بهبود فضای زیست شهروندان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: طراحی مادی‌ها که هم اکنون باعث توزیع فضای سبز در مناطق مختلف شهر شده و همچنان اصفهان را با وجود آلودگی هوا زنده نگهداشته، آثار معماری که این شهر را به محلی برای جذب گردشگران و رونق بیشتر گردشگری تبدیل کرده و مساجد طراحی شده توسط شیخ بهایی که سالهاست پایگاه فرهنگی و خاستگاه بسیاری از تحولات اجتماعی در این شهر بوده از اقدامات شاخص شیخ بهایی در اصفهان است.

وی ادامه داد: بجا و شایسته است که در هفته فرهنگی اصفهان با معرفی بهتر آثار شیخ بهایی به شهروندان، پیشینه با عظمت شهر را متذکر شویم و بتوانیم اصفهان را آنچنان که شایسته است نه تنها به شهروندان بلکه به تمام کشور و دنیا معرفی کنیم.

روشن اضافه کرد: امسال در هفته فرهنگی اصفهان اگر چه همچنان شرایط کرونا ایجاب می‌کند که برای حفظ سلامت شهروندان از برنامه‌های عرصه محور خودداری شود اما معاونت فرهنگی برنامه‌های خوبی را برای این هفته در فضای مجازی تهیه کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: رقابت‌های مجازی شطرنج، بین دو شهر خواهرخوانده اصفهان و سن پترزبورگ، جشنواره بازی‌های بومی اصفهان، هفت شب، هفت موسیقی، برنامه رادیویی آداب مهرازی درباره معماری اصفهان، آئین‌های مربوط به ماه رمضان سحوری خوانی در مناطق ۱۵ گانه، رونمایی از هفده جلد کتاب در حوزه‌های تئاتر، سینما، ادبیات، هنرهای تجسمی، اصفهان شناسی و کودک و معرفی ۱۳ شخصیت ملی تخت فولاد برگزار می‌شود، بخشی از این برنامه‌هاست.

روشن گفت:، رونمایی از ۷۰ عنوان کتاب در حوزه اجتماعی و شهروندی، جشنواره ملی جمالزاده که برای سومین بار، جمع‌آوری مقالات استاد زاون و تولید پادکست‌های کار آوا و آمایش وضعیت اجتماعی شهر و تولید شش اطلس در زمینه‌های سلامت، زنان، پدافند غیرعامل، نهاد خانواده و فرهنگ شهروندی از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته برای شهروندان اجرا می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: با توجه به تولید بسته آموزشی سواد رسانه‌ای، بر آموزش درست و بهره‌گیری مناسب از فضای مجازی و فرهنگ سازی در این زمینه به خصوص در این برهه از زمان تاکید دارم تا شاهد یک سری بداخلاقی‌ها و استفاده نادرست از فضای مجازی نباشیم، شاید با این فرهنگ سازی از ضایع شدن حقوق بسیاری شهروندان جلوگیری و توصیه پیامبرمان که اجرای عدالت و دوری از تهمت و بهتان است، عملی شود.

کد خبر 489275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.