افزایش نشاط شهری از طریق خلاقیت‌های ساده در سیاتل

بدیهی است که خیابان‌ها فضاهایی عمومی با بیشترین تردد ساکنان هستند بنابراین، طراحی آن‌ها نقش مهمی در نشاط شهروندی ایفا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تا کنون ایده‌های زیادی در سراسر دنیا به منظور تغییر کاربری خیابان‌ها و جذابیت هر چه بیشتر آن‌ها برای شهروندان ارائه شده است. از بستن این فضاهای عمومی به روی خودروها گرفته، تا زیباسازی پیاده‌روها و افزایش امکانات آن‌ها، از مهم‌ترین اقدامات مشترکی است که تا کنون در اغلب شهرهای جهان برای بازسازی این فضاهای عمومی صورت گرفته است.

افزایش نشاط شهری از طریق خلاقیت‌های ساده در سیاتل

اما طراحان اهل سیاتل در ایالات متحده آمریکا، از دیرباز تا به امروز تلاش کرده‌اند از خیابان‌ها به عنوان فضاهایی برای سرگرمی و افزایش تعاملات اجتماعی بین مردم بهره گیرند. آن‌ها، از مبلمانی که خلاقانه طراحی و ایجاد شده برای افزایش نشاط ساکنان در بعضی از خیابان‌های شهر استفاده کرده و از این طریق، به فعالیت هر چه بیشتر مردم در این فضاها پرداخته‌اند.

افزایش نشاط شهری از طریق خلاقیت‌های ساده در سیاتل

به عنوان مثال، گروهی از خلاقان آمریکایی در سال ۲۰۱۴، مبلمانی از جنس چوب طراحی کردند که قابلیت جا به جایی به نقاط مختلف را داشت. این نیمکت‌ها به گونه‌ای طراحی شده بود که هم به عنوان مکانی برای نشستن و استراحت و هم فضایی برای بازی و سرگرمی مورد استفاده مردم قرار می‌گرفت. تیمی از دانشجویان رشته طراحی، متخصصان، معماران، تولیدکنندگان و مقامات محلی در ساخت و اجرای این پروژه شرکت کردند و توانستند رضایت ساکنان مرکز سیاتل را از شهرنشینی به طور قابل توجهی افزایش دهند.

افزایش نشاط شهری از طریق خلاقیت‌های ساده در سیاتل

هدف سازندگان و طراحان نیمکت‌های چوبی سیاتل، ایجاد انگیزه در ساکنان منطقه برای استفاده هر چه بیشتر از فضاهای مقابل محل زندگی خود بود. در واقع، این افراد می‌خواستند به مردم نشان دهند که می‌توان مالکیت خیابان‌ها را از خودروها گرفته و با کمی خلاقیت، فضاهایی برای افزایش نشاط خود ایجاد کرد.

افزایش نشاط شهری از طریق خلاقیت‌های ساده در سیاتل

این نیمکت‌ها که بخش اعظم آن‌ها از چوب و تنها قسمت کوچکی از پلاستیک ساخته شده بود، قابلیت استفاده را برای تمام مردم منطقه، با هر توانایی یا سنی فراهم می‌آورد. علاوه بر این، کاربران می‌توانستند سازگار با نیاز خود، ظاهر آن‌ها را تغییر دهند و فضاهایی برای استراحت یا بازی به وجود آورند.

کد خبر 489255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.