انضباط مالی و شفافیت در هزینه‌کرد از اولویت‌ها است

مدیرعامل سازمان سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان گفت: انضباط مالی ، شفافیت، هزینه نکردن برای موارد خارج از چارچوب سازمانی و صرفه جویی حداکثری هزینه‌ها در اولویت کاری سازمان همیاری شهرداری‌ها است.

به گزارش ایمنا، سعید امیدی امروز در این باره اظهار کرد: قانون‌مندی و شفافیت اصلی‌ترین رویکرد سازمان همیاری در دوره کاری اخیر برای بازگرداندن مجموعه به مسیر اصلی خود و اعتمادسازی با ذی‌نفعان بوده و در همین راستا یکی از آسیب‌های جدی سازمان شناسایی و برطرف شده است.

وی تصریح کرد: این آسیب جدی بدین نحو بوده که در سنوات گذشته، متأسفانه هزینه‌کردهای غیر شفاف و خارج از مأموریت سازمان، ورود در فعالیت‌های غیر تخصصی و امور زیان‌ده و یا ارائه خدمات به خارج از مجموعه که صرفاً بار هزینه‌ای محسوس یا نامحسوس به همراه داشته است، به دفعات متعدد واقع شده و در سال‌های بعد، آثار حقوقی آنها مجموعه را گرفتار کرده است.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های زنجان افزود: پرونده‌های سنواتی بدهی به تیم‌های ورزشی، ارائه خدمات عمرانی برای سایر دستگاه‌ها که برای سازمان زیان‌ده بوده‌اند و مأموریت‌های خارجی بی نتیجه، بخشی از اقدامات غیر اصولی سال‌های گذشته بوده که تبعات منفی آنها هنوز هم باقی است.

وی ادامه داد: در راستای پیشگیری جدی از بروز آسیب‌های مشابه، در سه سال اخیر ایجاد انضباط و شفافیت مالی در دستور کار قرار گرفته بود و کارهای مختلفی انجام شده است.

امینی گفت: در این مدت هیچ‌گونه هزینه‌کرد ریالی مستقیم یا غیرمستقیم برای موارد خارج از چارچوب سازمانی صورت نگرفته است و خدمات رایگان به سایر دستگاه‌ها که صرفاً بار زیان برای مجموعه به همراه داشته‌اند و سایر امور زیان‌ده و فعالیت‌های فاقد توجیه اقتصادی و مالی، حذف شده‌اند.

امیدی ادامه داد: صرفه‌جویی کامل و به صفر نزدیک کردن هزینه‌های مازاد اداری و ستادی در سازمان و شرکت‌های زیر مجموعه مانند حذف ساختمان‌های استیجاری، حذف هزینه‌های تشریفاتی، حذف مشاورین بدون کارآیی، لغو قراردادهای غیر مؤثر برای سازمان مانند استقرار سیستم ایزو که برای سازمان در شرایط کنونی بی‌ثمر است، حذف مأموریت‌های غیر مؤثر و حذف هزینه‌کرد برای اخذ خدمات خارج از سازمان که توانمندی آن در داخل مجموعه وجود دارد و موارد متعدد مشابه از جمله اقداماتی است که در این زمینه صورت گرفته است.

منبع: فارس

کد خبر 489247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.