افزایش سرعت رسیدگی به پرونده متهمان نوجوان

معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۹ تهران گفت: تسهیل دسترسی به وکیل تسخیری در دادسرای رسیدگی به جرایم نوجوانان و اطفال با تمهید دادسرای اطفال و موافقت دادستان تهران فراهم شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، المیرا نقی‌زاده، اظهار کرد: در راستای حمایت از متهمان نوجوان، قوانین حمایتی متعددی از جمله حق برخوردار شدن از وکیل تسخیری موضوع مواد ۳۴۷ و خصوصاً ماده ۴۱۵ قانون آئین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ مطرح شده است و دادسرا و دادگاه اطفال و نوجوانان را مکلف نموده در صورت عدم تعیین وکیل از سوی ولی یا سرپرست قانونی، نسبت به تعیین وکیل تسخیری برای اطفال و نوجوانان اقدام نمایند.

وی با تأکید بر لزوم جلوگیری از طولانی شدن فرایند تحقیقات مقدماتی و رعایت دادرسی عادلانه، تصریح کرد: ضرورت ایجاب می‌کرد به جای مکاتبات متعدد در هر پرونده و درخواست وکیل از دادگستری و یا مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه، روزانه به طور مستمر این وکلا در محل دادسرای استقرار یابند که امر دفاع از متهمان نوجوان، بدون فوت وقت صورت گیرد.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۲۹ تهران ادامه داد: برای نیل به این هدف نسبت به برگزاری جلسه با ریاست مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضائیه اقدام و در نتیجه رایزنی‌های انجام شده توافق گردید به طور مستمر و روزانه، چند وکیل در محل دادسرا و دادگاه اطفال و نوجوانان حضور یابند و دفاع از پرونده نوجوانان را به عهده بگیرند.

وی افزود: در همین راستا برخی از وکلای کانون وکلای دادگستری مرکز هم اقدام به همکاری مستمر و قبول وکالت نوجوانان به عنوان وکیل تسخیری نموده‌اند.

کد خبر 489227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.