عبدالرضا اکبری در نقش محیط‌بان بازی می کند

مینی‌سریال «نفس بکش زمین» به کارگردانی احسان سیدجوادی از امروز پنجم اردیبهشت ماه روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

به گزارش ایمنا و به نقل از مشاور رسانه‌ای سریال، مینی سریال «نفس بکش زمین» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی احسان سید جوادی که تابستان سال ۹۹ در منطقه خجیر تهران تصویربرداری شده است، آماده نمایش شد.

این مینی سریال ۸ قسمتی با موضوع فداکاری‌های محیط‌بانان برای حفظ محیط زیست از امروز ۵ اردیبهشت ماه روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

احسان سید جوادی نویسنده و کارگردان این مینی سریال گفت: «نفس بکش زمین» سعی می‌کند با هدف فرهنگ سازی، گوشه‌ای هر چند کوچک از زندگی و فداکاری محیط‌بانان جان بر کف را به نمایش بگذارد. این مینی سریال همچنین به معضلاتی از جمله شکار غیرمجاز، آتش‌سوزی، قاچاق خاک، آب و سایر مخاطرات زیست محیطی پرداخته است.

در خلاصه داستان «نفس بکش زمین» آمده است: زمانی که آتش زمین را گرفت، صدای شلیک از جان جانداری خبر می‌داد که شاید خیلی دور یا خیلی نزدیک از تن رها می‌شد یا صدای غرش کامیونی که وجب به وجب این خاک را به نیت رزق از سرزمین بیرون می‌برد و یا حیوانی که از سر اسارت ناله می‌دهد و به دنبال آب در چال آب‌های دشت پرسه می‌زند و یا آتشی که برای دقیقه‌ای تفریح و کباب بازی، دل به دشت می‌زند. چشمانی نگران با دستانی مملو از نور خدا، مانع از این اتفاقات می‌شد تا دشت سبز بماند و جاندار جان به در … و آن دست‌های حامی یک محیط‌بان است که همچون شیری پاسداری می‌کند از این مرز و بوم...

عبدالرضا اکبری در این سریال نقش محیط‌بان را دارد. همچنین محمدرضا شهبانی نوری، محمدباقر صفانور، حامد مصباحی، علی ملک‌لو، علی خازنی، بابک جعفریه، مژده عنایتی، سعید بصیری، زینب عباسی، الناز اکبرزاده، شایان حاج اسماعیلی، حمیدرضا منتظری، فراز واحدیان، پیمان بیات، مهران ایرانی، اکرم یاد حکم آبادی، زهره حسینی، کیان ملک‌لو، افشین امینی، زهرا مشعشعی، کامیار نظری گلپایگانی، کیوان امیدی، رضا علیقلیان، روزبه جهانی، فرید ملک‌لو، مجید نوروز و داوود رجایی بازیگران «نفس بکش زمین» هستند.

«نفس بکش زمین» که با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست ساخته شده است از امروز پنجم اردیبهشت هر شب ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

کد خبر 489212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.