دسترسی به شمال شرق شیراز تسهیل می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: تقاطع بلوار نیستان و بزرگراه کنارگذر شرقی شیراز که در شمال شرق این کلانشهر در حال احداث است، دسترسی شهروندان را به شهرستان خرامه و آرامستان بهشت احمدی آسان می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل صالحی در بازدید از پروژه‌های اولویت‌دار شهرداری شیراز که با حضور رئیس شورا و رئیس کمیسیون عمران انجام شد، اظهار کرد: با توجه به وجود شهرستان خرامه و نیز آرامستان بهشت احمدی در کیلومتر ۱۳ این محور و بروز مشکلات ترافیکی، احداث تقاطع غیر همسطح برای دسترسی آسان به ورودی و خروجی شهر از طریق بلوار نیستان در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: این تقاطع غیر همسطح، ارتباط خروجی شهر را به سمت شهرستان خرامه و آرامستان بهشت احمدی برقرار می‌کند و مسیر حرکت به سمت شهرک زیباشهر، شهرهای اصفهان و تهران و کمربندی جوادیه را بهبود می‌بخشد از سوی دیگر ورودی شهر شیراز از این نقطه نیز از شهرک زیباشهر، خرامه و آرامستان بهشت احمدی در قالب این تقاطع غیر همسطح سامان می‌یابد.

معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات احداث این پروژه ضرورت تملک زمین‌های فراوانی است که در این مسیر وجود دارد. بخش‌هایی از این تملک‌ها انجام شده و تا پایان اردیبهشت‌ماه بر اساس دستور شهردار و شورای شهر در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. با بهره‌برداری از این طرح، مشکل ورودی و خروجی شهر از شمال شرق رفع می‌شود.

صالحی با اشاره به احداث بزرگراه شهید سلیمانی حدفاصل میدان جام‌جم و تقاطع غیر همسطح شهدای انقلاب گفت: فاز یک این پروژه شامل دو تونل دوقلو، سه تقاطع و پل در سال ۹۶ افتتاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت؛ امتداد این پروژه و آنچه هم‌اکنون در دست احداث است بسیار کلیدی است و از میزان ترافیک بلوار چمران، پل معالی‌آباد، میدان صنایع و تقاطع غیر همسطح شهدای جهاد روی بلوار دکتر حسابی می‌کاهد؛ زیرا مسیری بزرگراهی را فراهم می‌کند که بدون توقف بلوار جمهوری اسلامی را به شمال غرب شیراز متصل می‌کند.

وی با بیان اینکه بخش کوچکی از این پروژه نیازمند استفاده از فضای سازمان صدا و سیمای مرکز فارس برای احداث تقاطع غیر همسطح برای اتصال با بلوار جمهوری اسلامی است، افزود: در حال مذاکره با سازمان صدا و سیما هستیم تا بخشی از پارکینگ این مرکز را برای تکمیل این پروژه در اختیار قرار دهد اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: هدف این بزرگراه انتقال سریع ترافیک شرق به غرب از بلوار جمهوری اسلامی به سمت شهرک‌های غرب است و در آینده شهرک‌های آرین و جوادیه نیز از طریق این بزرگراه می‌توانند به سمت میدان قصر الدشت حرکت کنند و از بار ترافیکی خیابان میرزای شیرازی نیز کاسته می‌شود.

صالحی اضافه کرد: برای صیانت از باغات در مسیر چمران و محمودیه ایجاد تونل دوقلویی پیشنهاد شده است که یکی به طول ۱۲۰ متر و دیگری ۱۰۲ متر طراحی شده و تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه کل این پروژه ۶ و نیم کیلومتر است، افزود: همچنین چندین پل شامل پل دینکان، پل منصور آباد و پل دره آباد طراحی و ساخته شده که آماده بهره‌برداری است.

وی درباره پیشرفت پروژه بابا کوهی نیز گفت: این طرح در راستای شعار انسان‌محوری شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز و به‌منظور دسترسی بهتر شهروندان به خیابان بابا کوهی اجرا می‌شود. این خیابان سنگ‌فرش خواهد شد و دو آب‌نما نیز در آن جانمایی شده است، افزون بر این، فضای سبز نیز توسعه پیدا می‌کند و در فاز بعد با استفاده از یک پل عابر پیاده از روی بلوار جمهوری امکان دسترسی به کوه مقابل ایجاد می‌شود.

کد خبر 489197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.