مجسمه شیخ بهایی به چهارباغ اصفهان بازگشت

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: مجسمه شیخ بهایی که به دلیل انجام عملیات ساماندهی پیاده‌روی مرکزی چهارباغ و احیای آبنمای آن به صورت موقت به کارگاه شهرداری انتقال داده شده بود، به مناسبت فرارسیدن روز بزرگداشت شیخ بهایی در چهارباغ مقابل خیابان شیخ بهایی نصب شد.

مهین شکرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مجسمه شیخ بهایی در خیابان چهارباغ از چشم‌نوازترین آثار استاد «مرتضی نعمت اللهی» است؛ مردی کتاب به دست ایستاده و در فکری عمیق به خیابان می‌نگرد، چهره‌ای از عالمی دانشمند که اصفهان به حضورش در این شهر می‌بالد.

وی با بیان اینکه ارتفاع مجسمه شیخ بهایی سه متر و جنس آن برنز است، تصریح کرد: این مجسمه به علت ابعاد و جنسی که دارد جز بهترین مجسمه‌های ساخته شده برای مشاهیر کشور است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان افزود: مجسمه‌های شهری می‌توانند تنوع موضوعی بسیاری داشته باشند چرا که مردم با دیدن این نوع مجسمه‌ها به تاریخ و گذشته‌شان فکر خواهند کرد؛ مجسمه‌ها تنها محدود به شخصیت‌ها نیست، اما نصب مجسمه شخصیت‌ها نوعی یاد از تاریخ و فرهنگ در فضای شهری است.

شکرانی گفت: نصب مجدد این مجسمه با هماهنگی سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان، به مناسبت فرارسیدن روز بزرگداشت شیخ بهایی در چهارباغ مقابل خیابان شیخ بهایی، جانمایی و امروز یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ این اثر نفیس روی پایه نصب شد.

کد خبر 489176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.