بایدن در رتبه سوم روسای جمهوری نامحبوب آمریکا در ۱۰۰ روز نخست

نظرسنجی جدید نشان داد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری اش رتبه سوم را از نظر نامحبوب ترین رئیس جمهوری آمریکا از سال ۱۹۴۵ و دوران ریاست جمهوری هری ترومن کسب کرده است.

به گزارش ایمنا، شبکه خبری ای بی سی نیوز در گزارش تازه‌ترین نتایج نظرسنجی مشترک این شبکه خبری و روزنامه واشنگتن پست نوشت: ۵۲ درصد آمریکایی‌ها عملکرد بایدن را قبول دارند که به استثنای جرالد فورد در سال ۱۹۷۴ با ۴۸ درصد محبوبیت و دونالد ترامپ با ۴۲ درصد محبوبیت در سال ۲۰۱۷ میلادی، پایین‌تر از همه رئیسان جمهوری آمریکا از سال ۱۹۴۵ در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری شأن است.

متوسط محبوبیت ۱۴ رئیس جمهوری آمریکا از زمان هری ترومن (۱۹۴۵) تا بایدن در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری شأن ۶۶ درصد بوده است.

این نتایج نشان داد که ۶۵ درصد آمریکایی عملکرد بایدن در تصویب بسته کمک کرونایی و ۶۴ درصد عملکرد او در مدیریت این همه‌گیری را قبول دارند. پیشنهاد او برای افزایش مالیات شرکت‌ها مورد تأیید ۵۸ درصد آمریکایی است و ۵۲ درصد عملکرد اقتصادی بایدن به عنوان رئیس جمهوری را قبول دارند. فقط ۳۷ درصد گفتند که عملکرد او در مدیریت مهاجرت در مرز آمریکا و مکزیک را تأیید می‌کنند.

این نتایج نشان داد که ۵۳ درصد آمریکایی نگران افزایش اندازه و نقش دولت در جامعه آمریکا هستند. ۴۰ درصد بایدن را «بسیار لیبرال» توصیف کرده اند که در مقایسه با رؤسای جمهوری دموکرات سلف خود گرایشات لیبرالی او بیشتر است. ۳۳ درصد آمریکایی‌ها باراک اوباما و ۲۶ درصد بیل کلینتون دو رئیس جمهوری پیشین دموکرات آمریکا در دوران معاصر را بسیار لیبرال توصیف کرده اند.

به رغم محبوبیت پایین بایدن در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری‌اش در طول تاریخ رؤسای جمهوری آمریکا از زمان هری ترومن تاکنون، او نسبت به ترامپ رئیس جمهوری سلف خود محبوبیت بیشتری دارد. ترامپ با فقط ۳۸ درصد مقبولیت شغلی کاخ سفید را ترک کرد که ۱۴ درصد از مقبولیت شغلی امروز بایدن پایین‌تر است. میزان محبوبیت ترامپ از نظر مدیریت کرونا نیز ۳۸ درصد بود که ۲۶ درصد پایین‌تر از مقبولیت نحوه مدیریت این همه‌گیری از سوی بایدن است.

پذیرش عملکرد بایدن از نظر مدیریت اقتصادی به اندازه ترامپ در ماه ژانویه است و فقط ۴۲ درصد آمریکایی‌ها وضعیت اقتصادی را مثبت ارزیابی می‌کند که بسیار کمتر از دوران قبل از همه‌گیری است.

این نتایج همچنین نشان داد که فقط ۱۳ درصد جمهوری‌خواهان عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهوری را قبول دارند که به اندازه میزان پذیرش عملکرد ترامپ نزد دموکرات‌ها در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری‌اش است. اما ۳۶ درصد جمهوری‌خواهان در آوریل ۲۰۰۹ عملکرد اوباما را تأیید کردند و ۳۹ درصد دموکرات‌ها عملکرد جورج بوش رئیس جمهوری اسبق جمهوریخواه آمریکا را در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری‌اش مقبول دانستند.

جورج هربرت دبلیو بوش (بوش پدر) مورد تأیید ۵۸ درصد دموکرات‌ها در سال ۱۹۸۹ بود و ۶۳ درصد دموکرات‌ها در ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوری‌اش در آوریل سال ۱۹۸۱ عملکرد او را تأیید کردند.

نظرسنجی ای بی سی نیوز و واشنگتن پست از طریق تلفن و در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۱ آوریل سال ۲۰۲۱ (۲۹ فروردین تا اول اردیبهشت) به زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی انجام شده است. نمونه‌گیری به صورت تصادفی و از بین هزار و هفت نفر در سطح ملی انجام شد. ضریب خطای این نظرسنجی ۳.۵ درصد گزارش شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 489172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.