مدیریت یکپارچه شهری ایجاد شود

یک کارشناس شهرسازی گفت: اگر همه سیستم‌ها و ارگان‌های موجود در یک شهر بتوانند زیر یک مدیریت یکپارچه قرار بگیرند، آن زمان می‌توانیم بگوییم شورای شهر؛ شورایی که برای تمام شهر برنامه‌ریزی می‌کند.

محمد مسعود در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مدیریت محلی و آنچه که در شهرهای ما می‌گذرد باید در قالب یک مجموعه یکپارچه دیده شود. اکنون به جای شورای شهر، شورای شهرداری داریم و شهرداری‌ها تنها بخش کوچکی از مسئولیت شهری را بر عهده دارند و همین منجر به نبود یکپارچگی در مدیریت شهری می‌شود.

وی افزود: بسیاری از مباحث زیر نظر شوراها و شهرداری نیست و هر کدام ساز خود را می‌زنند. مخابرات، آب و فاضلاب، گاز و برق از بدنه شهرداری جدا هستند و از لحاظ قانونی و تخصصی نیروی لازم در شهرداری‌ها نیست به همین علت مدیریت یکپارچه نمی‌تواند اعمال شود.

این کارشناس شهرسازی با بیان اینکه شوراهای شهر باید بتوانند فراتر از یک نهاد مدیریت و برنامه آینده توسعه شهرها را ارائه کنند، خاطرنشان کرد: با تغییر قوانین شورای شهر، مسئولیت‌ها و توانمندی‌های شهرداری گسترش می‌یابد، همچنین شهردار در قالب مدیریت یکپارچه باید بتواند توانمند در مراحل قانونگذاری شهر تصمیم‌گیری و نظر خاص خود را ارائه کند که در این راستا سریع‌تر و ارزان‌تر به نیازهای شهروندان پاسخ داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از سازمان‌ها ارتباط تنگاتنگی با شهرداری ندارند، تصریح کرد: یکی از مشکلات تمام شهرها ناهماهنگی میان ارگان‌ها و نهادهای خدمات‌رسان در انجام امور است. بارها شاهد بوده‌ایم که خیابانی آسفالت شده است، اما سازمان‌های خدماتی چند روز بعد آسفالت را می‌شکافد، این نبود هماهنگی بین ارگان‌های شهری را نشان می‌دهد.

مسعود تاکید کرد: اگر همه سیستم‌های موجود در یک شهر بتوانند زیر یک مدیریت یکپارچه قرار بگیرند، آن زمان می‌توانیم بگوییم شورای شهر؛ شورایی که برای تمام شهر برنامه‌ریزی می‌کند.

کد خبر 489162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.